• Hoppning
  • Trådstartare Trådstartare celeste
  • Startdatum Startdatum
  • Svar Svar 7
  • Visningar Visningar 1 009
C

celeste

Har någon något bra tips på hur man kan träna upp sin häst inom hoppning?:rofl: :rofl:

Sv: Tips?

hur man kan få den att hoppa typ, elr asså...inte direkt hoppa högre utan bara hoppa med bra teknik:D

träna stutsar (snabb i benen), lägga bommar framför och bakom hindret ( hästen får ett runt språng). Rida fem och en halvan (galoppbom, kryss ett galoppsprång, hinder). Rida bom,hinder,bom,hinder,bom,hinder,bom med ett galoppsprång mellan hindren men bommar mellan så det blir nästan som stutsar. Träna att korta och öka galoppen mellan två hinder på långsidan osv osv osv, finns massor av övningar..finns några övningar på hippson.se också

Hej manda!! :D Jag har några tips om hur du kan få celest att hoppa bättere om det var så du menade?Bra övningar innom hoppning.Om du vill så kan jag följa med dig till Celeste och hjälpa dig med träningen!:rofl: Ses Ring när du läser detta :)

Liknande trådar

Ridning Jag är ridlärare på en verksamhet och vill ha tips på olika övningar som är bra att göra i grupp. Både dressyr, bommar och hoppning...
Svar
10
· Visningar
1 322
  • Artikel Artikel
Hästnyheter Nästan 30 svenska ekipage är på plats i Herning, Danmark för internationella klasser i såväl hoppning som dressyr. Under tävlingens...
Svar
0
· Visningar
48
Senast: Gunnar
·
  • Artikel Artikel
Hästnyheter Är du ungdomsryttare och tävlar hoppning på hög nivå? Eller har du kanske elever i någon av hoppningens trupper eller på SM-nivå? Då ska...
Svar
0
· Visningar
40
Senast: Gunnar
·
Ridning Hej hallå. Lite pinsamt men måste ändå fråga, har någon några bra grundläggande övningar för att hoppningen ska gå bättre? Jag har...
Svar
3
· Visningar
706

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

• Tittar in i ditt kök del 27
  • Vad gör vi? Del CCXII
  • Sytråden del 4

Hund, Katt, Andra Djur

• Valp 2025
  • Oseriös avel 2023