Du använder en gammal webbläsare. Den visar troligen inte denna och andra webbplatser på ett riktigt sätt. Du bör uppgradera eller använda en annan webbläsare.
Men vad jag har förstått så är inte tistlar giftiga (men om det gäller alla vet jag inte). Dessutom skulle en frisk häst inte äta något som är giftigt. Själv tog jag mod till mig och smakade på en jättefin lila blomma. Den smakade sött, men jag spottade ändå ut den...
Angående att tistlar är leverrenande, så gick jag faktiskt till hälsokosten och kollade upp det (dessutom var det ju många här på Buke, som visste ). Det visade sig att den tisteln som de använder i sina preparat är 'maria tistel' och att den växer vilt här i Sverige. Där jag bor har jag sett två sorters tistlar, varav en är maria tistel. Den andra kan jag inte namnet på.
Foder & Strö
Har en häst som kissar ner hela boxen. Han är ute mellan 06-21 kan strö boxen med spån dagen efter är den nerpissad så måste strö boxen...
Kropp & Själ Enligt Magdalena Ribbing så är det helt ok med både ljust och rött (gammal tradition att gästen hade haft sex med brudgummen har jag för...
Hästmänniskan Tidigare grannens shettis visste verkligen vilken styrka hon hade i den lilla kroppen, och kunde utan problem dra omkull och komma lös...