Tittar in i ditt kök del 26

Status
Stängd för vidare inlägg.
Har idag handlat och planerat för massiva grillkvällar med gäster både Fredag och Lördag. På väg hem efter handlandet så kom jag på: Fuck, ska ju äta idag också.
Och vädret är ju toppen så då måste man ju bara grilla.
Det blev fusk och lättlagat. Köpte färdigmarinerade kyckingklubbor på Lidl (Citron & rosmarin) samt spetspaprika. Gjorde ugnsrostad potatis och sen en kall röra med créme fraiche, pesto, ramslök, vitlök och citronzest.
Kycklingen var förvånansvärt god och inte alls sådär salt som färdigmarinerade grejer kan vara:)
0C485556-0465-4562-B38D-9E989CC3A567.jpeg
 
Någon som sitter på en riktigt god pyttipanna recept?
Har en liten bit lamm jag skull vilja tillaga och har funderat på att testa att göra pyttipanna, efter att min mamma gjorde det med lammsteken som blev över efter påsken.
 
Idag blir det att passa på i högsommarvärmen!

Mixed grill med skivad lammstek i vitlök, timjan och rosmarin, kyckling, räkspett med aioli och @athena_arabians göttiga rödvinssås (lite mer reducerad idag), steak fries, färskpotatissallad och en grönsallad.

Till förrätt en Toast Skagen.

Jag ska faktiskt också äta rödvinssås idag! Men här blir det oxfilé, klyftpotatis, grön sparris samt tomatsallad med balsamvinäger som är smaksatt med citron. Vi har också en "boll" av Aceto di Balsamico som enligt utsago ska gå att ha till det mesta så vi ska riva den över köttet :up:
 
Grillad citron- och rosmarinkyckling och grillad spetskål, knipplök i smör- och kryddknyte, bifftomater, majs, skogschampinjoner. Även libanesiskt ris och grillsåser. Folk fick plocka valfritt.
Ååååh, så gott!

Gjorde även morotskaka som jag hade i både saft och skal av lime i frostingen. Även den gillades av alla.
 
I går var vi lata och köpte med oss kinesiskt hem. Vi tog båda crispy anka. Gött!
Sambon hade köpt Ben & Jerrys Banoffee pie-glass som han åt. Jag hade inte testat den, smakade lite och den var galet god!

I kväll är jag solo och gjorde typ halloumi-kebab. Körde halloumi i airfryern, gjorde en vitlökssås, hade färdiga pitabröd och ett berg grönsaker och rödlök. Så gott och snabbt!
SKa nog rota fram resterna av glassen nu. :d
 
I gar at vi fylld flaskfile med gorgonzola och fikon i cognac. Till det rodbettor som stekts i smor och fikon balsamic vinager. Mycket gott men aldeles for mycket mat.

I dag blir det nog soppa med hemmagjorda naan ... som jag nog lagger pa grillen i det fina vadret.
 
Jag köpte surdegsbullar med sesamfrön i helgen, ett litet hjul brieost som jag stekte helt i olivolja (ska ju bara få lite färg och smälta inuti). Fikonmarmelad till. :d:d:d

Jag har också börjat göra fruktsallad, skär allt i små bitar och äter med turkisk yoghurt och honung, några droppar citron på yoghurten.

Jag har sett en del recept med fruktsmoothie med keso som bas som får stå i frysen 1 h som tydligen ska vara gott, så får se om jag kommer ihåg att skriva upp keso på listan. :)
 
Jag köpte surdegsbullar med sesamfrön i helgen, ett litet hjul brieost som jag stekte helt i olivolja (ska ju bara få lite färg och smälta inuti). Fikonmarmelad till. :d:d:d

Jag har också börjat göra fruktsallad, skär allt i små bitar och äter med turkisk yoghurt och honung, några droppar citron på yoghurten.

Jag har sett en del recept med fruktsmoothie med keso som bas som får stå i frysen 1 h som tydligen ska vara gott, så får se om jag kommer ihåg att skriva upp keso på listan. :)
Den där keso-smoothien får du gärna lämna recept på :)
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp