Tittar in i ditt kök del 26

Status
Stängd för vidare inlägg.
Velade ang val av mat. Men fick strömavbrott och blev av med valet. Blev sallad m fetaost och vinägrett, någon sorts kallskuren chorizo, vitlök- och ört-oliver, surdegsbröd med vitlök- och ört-färskost.
Nam! ❤️
5436F1EB-A23C-4821-BBB7-5DE2693A9325.jpeg
 
I kvall blev det en matig sallad for forsta gangen sedan borjan pa November. Jag klarar inte av sallader som enda ratt nar det ar kallt ... men med 25*C i dag sa kandes det helt ratt att sitta ute och ata en sallad.
Jag tillverkade en fantastisk balsamic vinaigrette och funderar pa hur jag ska komma ihag ungefar vad jag hade i den?
 
I kvall blev det en matig sallad for forsta gangen sedan borjan pa November. Jag klarar inte av sallader som enda ratt nar det ar kallt ... men med 25*C i dag sa kandes det helt ratt att sitta ute och ata en sallad.
Jag tillverkade en fantastisk balsamic vinaigrette och funderar pa hur jag ska komma ihag ungefar vad jag hade i den?
Sån är jag med. Följer inte recept och sen vet jag inte riktigt vad jag gjort. 😅
 
Baguette med massa olivolja, chili, dill, salt och peppar som rostades i ugnen. På med massa kokt skinka, färsk basilika, mozarella, tomater, balsamvinäger dressing och en hemmagjord pesto. Hade inga solrosfrön hemma (mitt go to substitut för pinjenötter) så tog rostade cashewnötter ist, + drack peroni till..blev gott. Nu dessert,, muggkladdkaka med chokladglass, mörka bitar med choklad och karamellsås. Ikväll ska jag bli mätt 😁👌
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp