Och pelargoner! Utan pelargoner cyklar sommaren omkull har jag hört!
Jag åt oÄrnstig mat idag. Köttgryta kryddad med kanel och neljika, massor av lök och vitlök i samt typ vin och tomater. Ris till.
Jag ska tamejfan tatuera in det där på skinkan
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Och pelargoner! Utan pelargoner cyklar sommaren omkull har jag hört!
Jag åt oÄrnstig mat idag. Köttgryta kryddad med kanel och neljika, massor av lök och vitlök i samt typ vin och tomater. Ris till.
Det tycker jag definitivt! Och se om du kanske kan få tatueraren att göra en skiss på en pelargon utifrån en målning av ÄRNST? Kunde passa till tänker jagJag ska tamejfan tatuera in det där på skinkan![]()
Det tycker jag definitivt! Och se om du kanske kan få tatueraren att göra en skiss på en pelargon utifrån en målning av ÄRNST? Kunde passa till tänker jag![]()
Ja, jag hade inte hanterat det med en klackspark som era värdar gjorde utan snarast bett om ursäkt i nivå med en samurai som överväger att begå seppuku.
Jag hade också tyckt att det var hemskt på ungefär den nivån, men undrar ändå hur maten kan TA SLUT??? Det måste ju ha funnits något annat i gömmorna man kunnat göra en reservplansutfodring av? Bröd och oliver och nån pastasallad eller nåt som man drar ihop på ett par minuter? För att dämpa fallet sas.
Alla har inte såna resurser har jag insett. Har jag berättat om nyårsaftonsmiddagen från helvetet?
Det gjordes inga ansträngningar åt det hållet. Några som blev utan mat fick tips om vilken thai i närheten som var bäst.Jag hade också tyckt att det var hemskt på ungefär den nivån, men undrar ändå hur maten kan TA SLUT??? Det måste ju ha funnits något annat i gömmorna man kunnat göra en reservplansutfodring av? Bröd och oliver och nån pastasallad eller nåt som man drar ihop på ett par minuter? För att dämpa fallet sas.
Nej, jag väntar ivrigt.![]()
Åh!
Vi skulle fira och äta med (numer före detta- men av andra orsaker-) goda vänner.
Hemma hos dem. På grund av jobb och restid för oss erbjöd jag mig att förbereda och ta med mat, vis av erfarenhet.
Nädå, planen var hummersoppa, oxfilé och...tårta?
Glatt överraskade tackade vi ja och insisterade på att få ta med passande dryck.
Vid ankomst visade det sig att:
Hummersoppan var en burk kräftost+vispgrädde man kokade upp.
Oxfilén var för dyr= det rotades fram lite varmkorv, en qournfilé, lite frysskadade wokgrönsaker och det friterades potatis till.
Tårtan blev en Almondytårta, tack gode Gud.
Dessutom fanns det för lite av allt, så min partner hittade jag hetsätandes kex i hallen med paniken lysandes ur ögonen framåt tolvsnåret.
Min personliga Nojja för att ha för lite mat resulterade en gång i en libanesisk buffé med 27 rätter. Vi var fyra vuxna. Det är också rubbat men åt andra hållet![]()
Det gjordes inga ansträngningar åt det hållet. Några som blev utan mat fick tips om vilken thai i närheten som var bäst.
Ja, för tusan!Och det är alltså fortfarande vänner vi pratar om?![]()
Den ena av dessa vänner fyllde 50 häromsistens. Min partner lagade maten till festen som present. 50 gäster, maten räckte och det blev lite lagom över. Lite mellanösterngrejer, sådär, var det. Hade jag lagat maten hade alla gästerna kunnat få med lunchlåda av resterna.Och det är alltså fortfarande vänner vi pratar om?![]()
Den ena av dessa vänner fyllde 50 häromsistens. Min partner lagade maten till festen som present. 50 gäster, maten räckte och det blev lite lagom över. Lite mellanösterngrejer, sådär, var det. Hade jag lagat maten hade alla gästerna kunnat få med lunchlåda av resterna.
Persiljerötter och grönkål är ju gott och passar till allt.Squashen fortsätter att anfalla. Men nu attackerar även persiljerötterna och grönkålen. Grymma mängder. Tips någon?
Persiljerötter och grönkål är ju gott och passar till allt.
Jag mest bara steker eller ugnsrostar dem med olika kryddor, och i olika mängd.Sant. Det är ju därför jag odlar dem, typ.Men jag tänkte mig folks favoritrecept med sagda ingredienser. Lite oväntade grejer kanske.
Jag mest bara steker eller ugnsrostar dem med olika kryddor, och i olika mängd.