Jag är generellt inget fan av kycklingfärs men tycker att det fungerar bra i lasagneJag förstår såklart att jag kan göra som med vilken färs som helst, men ni kanske har något tips som är extra gott just på kyckling?
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Jag är generellt inget fan av kycklingfärs men tycker att det fungerar bra i lasagneJag förstår såklart att jag kan göra som med vilken färs som helst, men ni kanske har något tips som är extra gott just på kyckling?
Visst är spetskål i ugn en höjdare? Jag blev glatt överraskad!Dagens middag blev lax tillagad i ugnen tillsammans med purjolök, lite blomkål, några salladslökar och klyftor av spetskål. Allt kryddat med soja, citron och sesamfrön.
Till det blev det även risnudlar samt Srirachamajonäs. Så imponerad ändå dels av mig själv som dels äter kål på det sättet (det hände liksom inte för några år sedan) men även av receptet som gick så fort och ändå var så gott. Det är kanon verkligen att hitta sådana recept tycker jag![]()
Ja det var riktigt gott faktiskt! Samma glada överraskning härVisst är spetskål i ugn en höjdare? Jag blev glatt överraskad!
Apropå så greps jag plötsligt av stor lust att finhacka sån där saltinlagd citron från mellanöstern och blanda med nötfärs och göra små färsbiffar. Men vad kryddar man mer med då? (Det blir på lördag eller söndag i så fall.)
Spiskummin, kardemumma, kanel, chili, vitlök?Apropå så greps jag plötsligt av stor lust att finhacka sån där saltinlagd citron från mellanöstern och blanda med nötfärs och göra små färsbiffar. Men vad kryddar man mer med då? (Det blir på lördag eller söndag i så fall.)
Det lät alldeles underbart att ha en ostmakare som granne @athena_arabians
Dagens fråga: Vad ska jag göra med alla mina bananer? Vi fick av misstag hem dubbel uppsättning bananer och har nu cirka 7 stycken som ligger och blir bruna. Jag hade tänkt skiva och frysa en del för att använda till smoothies och bakning i framtiden, men sedan då? Har ni några bra bananrecept?