Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Pendlingsbar landsbygd är väl knappt landsbygd? "Peri-urbana områden", kallas det tex i diverse formella sammanhang.
Nu uppfattar jag inte benämningen hipster som vare sig särskilt respektfull eller som något att stå efter, men jag uppfattar definitivt att man bor i stadsmiljö som ett rätt centralt drag i hipstergrejen. Exakt samma på landet, skulle få heta nåt annat - om det nu behövde heta något. (Precis som jag är tveksam till om hipster ens kan vara rätt benämning på motsvarande befolkning i Göteborg.)
Jaja, men 'inte särskilt respektfull'? Det lät ju trist.![]()
Hm, jag skulle säga grönt liberal och postrock samt den där titta-ner-i-skorna-genren, vad den nu heter. Indie singer-songwriter typ. Hipster är det nya indie, i alla fall på ytan.Politiskt, musikaliskt osv ser jag inga uppenbara gemensamma nämnare
Kl
Hilfe! Brända mandlar, den varianten med typ marsipan-är det en mandel med marsipan runt?
Jag vågar inte låta 4-åringen leka med smält socker, men marsipan är okej...
Men usch, honung, din stackare! Skönt att du är hemma igen.
Efterrätten man får på sjukhus måste väl vara en rest från en tid då vardagsmiddagarna följdes av enkla efterrätter. Jag tänker att man åt mindre portioner av huvudrätten och det som var dyrt och kompletterade med en enkel efterrätt. Sagosoppa, kräm, änglamat, puddingar, kompotter och sånt, kanske?
(...)så länge det inte handlar om att få upp aptiten för vissa (många sjuka tappar ju fullständigt aptiten, men kan få ner något sött)(...)När jag blir president ska jag ta itu med frågan right away.
Så är det förstås! Borde man inte käka efterrätten först om man vill trigga igång lite aptit?