Idag blev det konferensmiddag, och som sig bör på en konferens med 700 miljönördar var det helvegetarisk trerätters! Mycket trevligt. Rödbetsbiffarna var snäppet bättre än mina egna![]()
Det där borde verkligen fler lära sig av!
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Idag blev det konferensmiddag, och som sig bör på en konferens med 700 miljönördar var det helvegetarisk trerätters! Mycket trevligt. Rödbetsbiffarna var snäppet bättre än mina egna![]()
Vet du om det är ok med viltfångade?I Skåne ska ett företag börja odla jätteräkor i vatten som värms av spillvärme! Det är ju riktigt vettigt producerat. Enda risken som jag ser det är att folk kanske tror att alla jätteräkor är ok igen.
Röd curry med glasnudlar på BARNETS önskemål. En liten hiskeligt god dessert med kaksmulor (landminor säger telefonen), vaniljnånting och chokladganache.
Vet du om det är ok med viltfångade?
Desserten var exploderade god då antar jag![]()
Då får jag låta bli då.Nej, har för mig att det blir mycket bifångster som slängs och det fiskas inte hållbart. Jätteräkor ska man i dagsläget undvika helt!
Då får jag låta bli då.
Är det någon som har ett bra alternativ till grillade gambas med vitlökssmör?
Pilgrimsmusslor är gott, jättegott. Men det är inte sammaPilgrimsmusslor? Jättekrabba (sånadäringa ben)? Havskräftor? Vanliga stora räkor? Musslor - jag älskar hjärtmusslor med chili-vitlök-citron.
Pilgrimsmusslor är gott, jättegott. Men det är inte sammaInte andra musslor heller.
Vad menar du med vanliga stora räkor?
Havskräftor skulle kunna vara ett alternativ![]()
Pilgrimsmusslor är gott, jättegott. Men det är inte sammaInte andra musslor heller.
Vad menar du med vanliga stora räkor?
Havskräftor skulle kunna vara ett alternativ![]()