R
red_devil
jag har hamnat i bettljungeln igen... jag hör delade åsikter om att betsla upp lr inte..
Iaf, Hon är ett Hlb sto snart 7 år.. Grymt tuff och orädd i huvvet, gör mkt som hon vill, har en MKT stark villja framåt finns nästan inget som kan stoppa henne, samtidigt som hon ibland kan bl riktigt tjurig och sparka lite hejvilt lr bara bli istadig.. iaf en mkt bestämd dam.
Går i perioder med dressyrarbetet, när hon e på bra humör så går hon kanon!
Ute blir hon bara stark o vill springa, fast ej stressig..
Och det är i hopningen jag vill betsla upp, hon går ganska lågt med huvvet, och blir stark ner o fram, samtidigt som hon springer, har provat jaktkandar o pelham, funkar delvis men jag trivs inte me dom och hon blir låg och ihopdragen av dom..
Fick däremot testa ett ovanligt bett av tränaren, 2 delat i munnen, lååång skänkel både ovanför o nedanför själva bettringen, ingen kedja..
hon gick super, blev högre och öpnare i formen, och hon lyssnade fick superbra språng!
synd bara att bettet är spec gort och beställt från tyskland så det finns nog inte så många iaf inte i sverige att köpa... (ska försöka skaffa en bild om nån är intresserad..?..)
Och nu vet jag inte vad jag ska stoppa i munnen på henne...
tips från tränaren var Mylers kombinationsbett....
Nån som har erfarenheters av d??
finns att köpa? kostar?
kom gärna med andra förslag..
Hon är genomkollad och jag har FÖRSÖKT träna lydnad
men hon gillar helt enkelt att springa fort, hon är lite speciell..
Iaf, Hon är ett Hlb sto snart 7 år.. Grymt tuff och orädd i huvvet, gör mkt som hon vill, har en MKT stark villja framåt finns nästan inget som kan stoppa henne, samtidigt som hon ibland kan bl riktigt tjurig och sparka lite hejvilt lr bara bli istadig.. iaf en mkt bestämd dam.
Går i perioder med dressyrarbetet, när hon e på bra humör så går hon kanon!
Ute blir hon bara stark o vill springa, fast ej stressig..
Och det är i hopningen jag vill betsla upp, hon går ganska lågt med huvvet, och blir stark ner o fram, samtidigt som hon springer, har provat jaktkandar o pelham, funkar delvis men jag trivs inte me dom och hon blir låg och ihopdragen av dom..
Fick däremot testa ett ovanligt bett av tränaren, 2 delat i munnen, lååång skänkel både ovanför o nedanför själva bettringen, ingen kedja..
hon gick super, blev högre och öpnare i formen, och hon lyssnade fick superbra språng!
synd bara att bettet är spec gort och beställt från tyskland så det finns nog inte så många iaf inte i sverige att köpa... (ska försöka skaffa en bild om nån är intresserad..?..)
Och nu vet jag inte vad jag ska stoppa i munnen på henne...
tips från tränaren var Mylers kombinationsbett....
Nån som har erfarenheters av d??
finns att köpa? kostar?
kom gärna med andra förslag..
Hon är genomkollad och jag har FÖRSÖKT träna lydnad
men hon gillar helt enkelt att springa fort, hon är lite speciell..