Tjock häst=)

• Träning
  • Trådstartare Trådstartare StinaJ
  • Startdatum Startdatum
  • Svar Svar 4
  • Visningar Visningar 893
S

StinaJ

Min häst har blivit så jäkla tjock! Nu går han på sommarbete men jag ska börja rida honom ordentligt för att han måste ridas regelbundet ifall han ska hållas trevlig.. Har varit igång under våren och har blivt smällfet underbara några veckor:P Jag antar att sommarbetet gör sitt så det jag undrar är, hur rider man bäst bort magen? Är det långa skogkonditionsturer eller? Andra tips?

Sv: Tjock häst=)

Bra kondis, fast inte så mycket muskler. Blir överpigg ifall han inte rids regelbundet. Men blir lätt slö i värmen osv.

Hehe har fått samma problem på mitt fullblod:D !

Hur man bäst tränar bort en mage tror jag inte finns, det finns nog många bra sätt. Men jag tänker mig att det borde vara bättre med längre turer som är lite halvjobbiga än ett kort intensivt pass. Jag försöker rida myckt skritt, lite lätt trav o galopp (inte i hundranitti utan g långsamt o i en form så de arb m rygg, bakdel). Att de blir lite svettiga är possitivt, då har de ansträngt sig lite;) . Klättra försöker jag oxå göra men vet inte om det hjälper speciellt mot magen, men tänker att fettet ska omv till muskler.

Min häst är minst sagt lättgödd,och ser ut som en spärrballong sommartid:D går inte att jobba bort,rids 5ggr i veckan allt från uteritter på 2-3tim ,hoppning och dressyr men han blir inte mindre om magen för det.
han har bra kondis och svettas inte i första taget.
jag har vant mig vid hans sommartillstånd och bryr mig inte så mkt,rider på som vanligt:)

mvh Arabizar

Liknande trådar

Träning Hej! Min dotter och hennes kompis vill så gärna bada med hästen men jag börjar bli tveksam på om det börjar bli för kallt? Vad tycker...
Svar
9
· Visningar
1 339
Hästvård Jag har en valack på 17 år som jag köpte förra året en import från Irland. Då han var helt ny för mig förra året och mitt stall där jag...
Svar
6
· Visningar
730
Senast: Sirap
·
Hästhantering Hej! Jag känner att jag måste få bolla lite med folk som har mer vana av sånna här typer av hästar än mig. I ungefär ett år nu har jag...
Svar
6
· Visningar
1 716
Avel Det här är bara spekulationer för kanske 10 år in i framtiden, men vilka hästraser har större chans för att ha mjukare gångarter att... 2
Svar
23
· Visningar
2 297
Senast: Kajsalisa
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka