Tjock i bakbenen på morgonen?

• Hästvård
  • Trådstartare Trådstartare iingentiing
  • Startdatum Startdatum
  • Svar Svar 2
  • Visningar Visningar 798
I

iingentiing

min hovslagare la nyligen märke till att min häst är tjock i bakbenen på morgonen. hon står inne på nätterna och kan det vara därför? hjälper det om jag lindar benen på kvällen innan jag sätter in henne i boxen? Hon är inte ömm eller varm, vad kan det bero på?:confused::confused:

Senast ändrad av en moderator:
Sv: Tjock i bakbenen på morgonen?

min blir också tjock i benen när hon är inne om nätterna, det går över så fort hon får komma ut i hagen och röra på sig.

Sv: Tjock i bakbenen på morgonen?

När hästen står stilla så länge som den gör på natten i boxen så minskar cirkulationen och då blir dem tjocka i benen. Du kan hålla svullnaden nere genom att linda men du ökar inte cirkulationen särskilt mkt. Att dem svullnar upp över natten är inte särskilt farligt, det brukar försvinna så fort dem fått gå i hagen en stund, förutsatt att hagen är större än boxen då...

Liknande trådar

Hästvård För en vecka sedan hände det dom inte fick hända. Hittade min häst med tillsynes lätt kolik men slutade med döden efter att veterinären...
Svar
18
· Visningar
2 159
Senast: Mint
·
Hästvård Hej! Skriver här desperat i hopp om att nån kanske har en aning om vad som är felet på min ponny. Hon är en 18 årig korsningsponny med... 2
Svar
34
· Visningar
3 887
Senast: Freazer
·
Hästvård Står just nu i ett jäkla mysterium. Tankarna går som en studsboll. Tänker jag berättar händelseförloppet så får vi se vad ni har o säga... 2 3 4
Svar
74
· Visningar
5 228
Anläggning Behöver hjälp att förstå hur detta ”omöjliga” kan ske! Min häst står i en utebox. Det är totalt två uteboxar som hör till stallet, så... 2
Svar
39
· Visningar
4 020
Senast: jemeni
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka