tjockare schabrak

feel

Trådstartare
Är det någon som har testat Lamicells "vändbara paddar", dvs tjockare schabrak utan fästen för sadeln? Eller liknande från andra märken? Sitter de bra?

Sv: tjockare schabrak

Jag har från HW.
Jag gillar dom skarpt. Ligger bra.

21424909.jpg

Enda bra bilden jag hade... :crazy:

Alcapad (sadelpad) från HorseGuard. Gillar dem helskarp och ligger vettigt i pris.
Var skeptisk mot utan fästen, men blev väldigt överraskad så jag köpte mig snabbt en till i annan färg=) och lär ha fler i framtiden.
Har både hoppat och ridit dressyr med dem och de ligger bra.

Hur är dom i ytan, är dom i sånt där "mocka"?
Vad har du för färg?

Jag har kollat på dom, tycker dom är görläckra :d

de är ju nån slags "konstmocka", har ej tvättat men har båda att göra det nu=) så vi får se,men det borde ju vara på 40 grader..

jag har en färg som jag inte minns namnet på den är en "älgfärgad" brun/gråaktig...lite konstig och svårbestämd färg men snygg på min häst(hon passar i alla "naturfäger") och en som heter beige(möjligt creme) den är skitsnygg..kan även tävlas i, kollade på vit(eller creme:angel: och den blev inte alls lika snygg)

De finns ju i grisrosa, turkos, brun, ljusblå,orange, grå/svart? och de ovan då också...kan finnas fler men de har jag sett.

Liknande trådar

Utrustning Jag har en två-åring som kommer börja bli inriden mot slutet av året då hon kommer vara runt 2,5 år. Vi har ett fåtal pensionerande...
Svar
8
· Visningar
577
Senast: Honey07
·
Utrustning Jag har oturen att ha tre hästar med olika aptit och näringsbehov i hagen. I dagsläget går det inte att dela hagen och det funkar...
Svar
6
· Visningar
465
Utrustning Har en dressyrsadel jag fick med hästen när jag köpte henne. Den sitter bra på henne men jag känner jag sitter som en banan och mina ben...
Svar
14
· Visningar
880
Senast: Lisen82
·
Utrustning Hej! Jag har nu ridit på ridskola i ett år och tycker verkligen att det är helt fantastiskt. Jag känner att jag börjar få en djupare...
Svar
9
· Visningar
674
Senast: cowgirl81
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

• Vad gör vi? Del CCXIII
  • Dejtingtråden del 38
  • Kriget i Ukraina, 2023 -

Hund, Katt, Andra Djur