Tjockt ull/fleece innetäcke?

JohannaB

Trådstartare
Jag skulle vilja ha tag på ett TJOCKT ull/fleece innetäcke, typ Golden Stripe men helst billigare! :idea:

Jag tycker ull/fleece är smidigare än thermotäcke just för att det transportar bort fukt men det verkar inte finnas någon direkt marknad med TJOCKA sådana täcken utan det är de "tunna" sladdriga som gäller?!

Tips önskas!

Det behöver inte vara JÄTTETJOCKT men motsvara typ 200 g fodrat termotäcke? Ungefär som Golden Stripe som sagt...

Sv: Tjockt ull/fleece innetäcke?

Jag har ett finn tack ylletäcke. det är tjockt och jättemysigt, men kostar runt 1000:-. Finns på horze.se. Men bättre ylletäcke har jag inte stött på.

Jag har ett från Börjes som är blårutigt. Jag är jättenöjd med det. Det är tjockt och fint, har dock inte tvättat det än.

Jag antar att du har det här då?
http://horze.com/product_info.php?cPath=41_23&products_id=24620

Har du någon aning om detta är tunnare? Fanns ingen produktinfo... Men med tanke på priset (595) borde det ju vara tunnare...
http://horze.com/product_info.php?cPath=41_23&products_id=24615

Fanns ett till bra pris som heter Warm Woolcome, http://horze.com/product_info.php?cPath=41_23&products_id=24601
Kanske man skulle testa ett sådant ändå, det verkar ju onekligen prisvärt och ett extra ulltäcke är ju alltid bra att ha även om det skulle vara lite tunnare?! *förhandlar med samvetet*

Tack för hjälp!

Min kompis köpte Warm woolcome från Horze för inte alls länge sen. Hon är riktigt nöjd med sitt täcke men det är nog inte speciellt tjockt utan ett helt normalt fleece täcke.

Tror tyvärr att i det här fallet ser det ut som om pris och tjocklek går hand i hand :crazy:

Jag har Ylletäcket ifrån Börjes. Jag tycker det är helt okej för pengarna, snyggt och bra. Funkar som stall och transporttäcke, jag hade det även under regntäcket på min häst ett tag men det var ingen höjdare då passformen inte är den bästa. Men som sagt, täcket är helt okej för pengarna - tror det kostade 288:- eller liknande och det är helt klart värt pengarna! :)

Så här ser det ut:
7026.jpg

Vill du så kan jag ta kort på min häst, i täcket i morgon också?

Jag har även en Golden Stripe filt från Horze också. Det står på deras hemsida att den kostar 869:-, men när jag beställde min filt (runt jannuari) så tror jag att priset var runt 600:- för den. Men kvalitén är helt outstanding och hästarna torkar jättefort i den, hade gärna vilja haft ett sådant täcke, vet att Hansbo har Ylletäcken men då kostar de runt 1500-2000:- vill jag minnas och det är inget jag har råd med direkt :crazy:. Men jag brukar lägga på min filt med en gjord efter ridning ibland och så har jag även använt den vid fram/avskrittning osv., också. Den är så varm och gó :love: !

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Kattsnack 11 🐈‍⬛🐈
  • Diskbråck
  • Tråden för spår

Hästrelaterat

Tillbaka