Bukefalos 28 år!

Tjoho, en vinst från helgens agility!

Kissing Spine

Trådstartare
I helgen var vi i Rättvik och debuterade. Det gick hemskt bra och vi vann första klassen, agilitytvåan, och blev uppflyttade till trean :bump:. Lovis var himskans morgontrött och det gick inte alls spec fort, men tydligen räckte det till vinst ändå! I de två hoppklasserna gick hon ur slalomet sammanlagt 5 ggr (!) till mattes irritation, men minst 80 % av hundarna gjorde det så något var "konstigt". In mot väggen, ljuset, etc. Många fina ursäkter ;)

Ett år har det alltså tagit oss till trean, jag behöver knappast säga hur glad och stolt jag är över min hund! Nu ska det bli massor av jobb med farten och framåtsändande. Har tränat massor för att få bort henne från mig, men det har glömts bort lite på sistone.

Filmade loppet, men tyvärr är filmkameran hos min kära mor, så slänger in en film från sista tävlingen förra året, när min hund påstod att hon aldrig sett ett däck förut :angel:

http://www.youtube.com/watch?v=zUV3nldEkG8
 
Sv: Tjoho, en vinst från helgens agility!

Grattis!! :banana: Jäklar vilken fart :D

Ska testa agility med min hund nu, får se hur bra vi är på det.
 
Sv: Tjoho, en vinst från helgens agility!

Grattis! Önskar att jag hade varit där och tävlat också men vi har karantän efter kennelhosta:cry:.

Vad duktiga ni som har tagit er till trean på ett år bara. Min BC ska debutera nu i vår. Får se hur lång tid vi tar på oss. Med lilla blandisen tog det låååång tid att komma tilll trean. (Jag fick barn mitt tävlingskarriären också!).

Visst är det väl så att många sheltie gillar att "hålla-tassen" på banan;) eller har jag fel? Du är ju ung och slank och kan springa i alla fall. För en annan småfet tant är släpp en nödvändighet:D.

Mvh Ylva
 
Sv: Tjoho, en vinst från helgens agility!

Jo många är helt klart så! Sen finns det såklart skillnader, vännens hund vill helst ta hela banan själv till mattes förtret :angel:. Lovis var dock hemsk från början, kontakten sitter ju fint i lydnaden men var inte lika roligt i agilityn, när hon baaaara sprang och tittade på mig. Hon har bland annat hoppat in i däcket ett par tre gånger för att blicken inte var i hålet :p.

Vad tråkigt med kennelhosta! När blir nästa tävling då? Vad är det du kör för någon? Ras, klass? Man kanske har sett till dig om du också brukar hålla till där i krokarna :)

Och slank och kan springa, njaaa :D. Kondisen behöver jobbat enormt mycket på, är pinsamt slut efter ett lopp :o.



Lycka till Fragile, agility är helt sanslöst roligt!! :love:
 
Sv: Tjoho, en vinst från helgens agility!

Åhå, här var det snabba ryck! GRATTIS! Hon är så fin din lilla tjej!

Det är så kul att höra att det går så bra för alla, själv har man ju stått och trampat på samma ställe i 2 år, men nu när jag gör hundbyte till en mer fartig hund kommer det säkert gå bra för oss också :p
 
Sv: Tjoho, en vinst från helgens agility!

Tack! Hon är väldigt rolig att köra med :). Vad blir det för ny hund för dig då? Det där med farten är faktiskt ett problem, en vän har en liten papillon som nollar nästan vertenda lopp, men med ett-två tidsfel. Jättetråkigt verkligen.
 
Sv: Tjoho, en vinst från helgens agility!

Med min lilla blandras tävlar jag i klass 3. Vi är inte så väldigt konkurrenskraftiga så jag kommer nog att satsa mer på laget "Frasses flickor" med henne. Saga som hon heter äv uppseendeväckande söt, ser ut som en liten svart-grå gremlins.

Jag har tänkt att debutera med BC India på Stockholmsavd. eller SSBK nu i vår. Agilityträningen har halkat efter eftersom vi är utestängda från ridhusträningen i en hel månad :(.

Till Gävle ska jag med stor sannolikhet, där kan jag tävla med bägge hundarna. Det blir kul!

Vad blir det för er nästa gång?
 
Sv: Tjoho, en vinst från helgens agility!

Det är lite trist när man nollar och inte klarar tiderna. Jag nollade med Saga på Kista-mässan och kom på FANTASTISKA 19:e plats. Att komma upp i klass tre var inte så kul som jag hade hoppats då konkurrensen är stenhård:(
 
Sv: Tjoho, en vinst från helgens agility!

Vad kul. Grattis och välkommen till klass 3 :laugh:

Vi körde inofficiella öppenklasser i söndags och nollade hopplopp och fick en 5.a på slalomingången i agilityklassen. Klart godkänt för säsongsdebuten ;) Nästa vecka är det dags för officiella starter på Malmöutställningen :laugh:
 
Sv: Tjoho, en vinst från helgens agility!

Jag vet faktiskt inte riktigt :D. Vi var på kurs förra veckan för Aller och nu i helgen blir det Brundin, så det har varit så mkt att hålla reda på nu att jag nästan glömt bort tävlingarna... Jag kommer att försöka ta sista hoppinnen i västerås iaf 1-2 maj. Gävle blir det absolut! Sen Avesta och sen Frövi. När jag kollade lite snabbt nu bara.

Då får jag hålla ett öga öppet om jag ser er då!

Ja alltså jag har kommit sämst trea med Lovis (när vi tagit nollat) men jag känner att jag får vänja mig av med det nu :p. Finns så många hundar som är dubbelt så snabba och dessutom extremt mycket mer rutinerade och dessutom har förare som pysslat med det i 10 år +. Det blir ju verkligen mer vinna-eller-försvinna tänk i trean, på vägen dit kan man ju sejfa lite!
 
Sv: Tjoho, en vinst från helgens agility!

Härligt! Jag var inte där då, men min kompis kom trea i hopp med sin svarta lilla shelite och tog SMpinne- i debuten i hopptrean! Jäkla människa alltså :D
 
Sv: Tjoho, en vinst från helgens agility!

Du ska till Bälinge då förstår jag. Dit skulle vi också men kennelhostan kom emellan. Du får skriva och berätta sedan hur det var med "offensiv agility"!

Ja, det var ett väldans hopp från tvåan till trean vill jag lova. Vi har vunnit och kommit 2-3 osv men i trean är det goodbye....
 
Sv: Tjoho, en vinst från helgens agility!

Fy sjutton vad tråkigt! Får man fråga vem du är? :) Du kan ju PMa om du inte vill skriva ut. Har ju deltagarlistan så.

Då är det bara att hoppas att vi får lite tips på offensiv agility. Kan verkligen behövas då jag är en riktig mes på banan... :p
 
Sv: Tjoho, en vinst från helgens agility!

Tack! Hon är väldigt rolig att köra med :). Vad blir det för ny hund för dig då? Det där med farten är faktiskt ett problem, en vän har en liten papillon som nollar nästan vertenda lopp, men med ett-två tidsfel. Jättetråkigt verkligen.

Ja den där tiden :devil:, jag och min nobs har nästan alltid noll fel men med en 3-4 sek tidsfel, det är inte lätt när hunden inte har farten i blodet:p. Jag har snott grannens Dvärgschnauzer så hoppas på henne så fort hon har fått lite tävlingsvana, tror nog att det kan gå riktigt bra riktigt fort bara vi hinner iväg på nog många tävlingar. :)
 
Sv: Tjoho, en vinst från helgens agility!

Haha jag vill också ha en hund jag kan sno och tävla med! Är så sugen på en till hund att jag håller på att gå upp i atomer, men försöker febrilt inse att jag inte har tid med en liten valp också.
 

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Stänger du toalettlocket?
Tillbaka
Upp