TN Equalizer inlägg från Torsion

• Utrustning
  • Trådstartare Trådstartare diny
  • Startdatum Startdatum
  • Svar Svar 5
  • Visningar Visningar 813
D

diny

Någon som testat att rida barbacka på en padd med sådana ilägg?
Undrar hur det känns i och med den pålimmade smalare biten

Gjorde förut en kameldrivarkudde/bomlös (har en plastskiva i med ögglor för stigbyglar) med skitoinlägg (byggt upp så det är ca 4cm höga bossor) som en granne ska låna.

Funderar på vilka inlägg jag ska ha i den nya till mig själv som ska vara en ren barbacka padd. Kommer att rida med den länge så vill ha kanal och tryckavlastade under.

Sv: TN Equalizer inlägg från Torsion

Innan jag såld min Torsion med alla tillbehör red jag enbart med padden och en ridgjord på slutet både för att öva upp min balans och för att det var så fruktansvärt skönt!:bow:
Finns inget bättre än att rida på "bara" inläggen, visst när det börjar ånga under en blir de ju varmt men i vinter har det varit underbart...

Så det känns inget av kanten där de är upppbyggda?

Ridit mkt barbacka på skitoinläggen och är verkligen skönt för rumpan

Näpp jag kände inget av kanten utan där blev bara ett utomordentligt fint avtryck efter min rumpa...:)

Här sitter jag på inläggen...

Kändes det smalare än helt barbacka?

Liknande trådar

Utrustning Har en rätt lång tid nu sökt en passande sadel till vår valack utan att hitta den som verkligen passar. Har nu fått erbjudande att köpa...
Svar
2
· Visningar
900
Utrustning Vet egentligen inte riktigt var jag ska lägga mitt inlägg, här eller på hästvård, men jag gör ett försök här eftersom det rör sig om...
Svar
15
· Visningar
2 570

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

• Dejt
  • Lekstuga
  • Vad gör vi? Del CCXIII

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka