Toapapper - utbruten från Vilken är Sämst-värsta Tv-reklamen?!

Vet inte hur många rutor jag tar, räknar inte men tillräckligt för att inte få :turd: på handen.
Bara för att man tar två rutor behöver man inte få skit på handen, jag tar dock tre rutor i normalfallet. Skulle det mot förmodan inträffa så finns ju tvål och vatten att använda att tvätta händerna i. Jag har fått både hundbajs, kattbajs och hästbajs på händerna och det har gått bort med tvål och vatten, tror inte människobajs är annorlunda på den punkten. Förresten det vet jag att det inte är, jag har bytt blöja och städat barnen i rumpan och fått bajs på mig.

Jag har för det mesta samma sorts papper som @TinyWiny nu senast köpte jag dock ett på Lidl, 4 lagers har jag för mig det stod, vet att det är ok också, hade precis varit på Hemköp (som säljer Fixa) och glömt toapapper så gick inom Lidl istället som ligger bredvid.
 
Bara för att man tar två rutor behöver man inte få skit på handen, jag tar dock tre rutor i normalfallet. Skulle det mot förmodan inträffa så finns ju tvål och vatten att använda att tvätta händerna i. Jag har fått både hundbajs, kattbajs och hästbajs på händerna och det har gått bort med tvål och vatten, tror inte människobajs är annorlunda på den punkten. Förresten det vet jag att det inte är, jag har bytt blöja och städat barnen i rumpan och fått bajs på mig.

Jag har för det mesta samma sorts papper som @TinyWiny nu senast köpte jag dock ett på Lidl, 4 lagers har jag för mig det stod, vet att det är ok också, hade precis varit på Hemköp (som säljer Fixa) och glömt toapapper så gick inom Lidl istället som ligger bredvid.
Då måste vi ha olika skit helt enkelt.

Avslutar diskussionen här, den är skittråkig. :D
 
Ja, eller olika tekniker att torka på.
För jag antar att du inte menar att fellow bukefalister får bajs på händerna ständigt och går runt med skitig röv bara för att vi inte gör som du.
Oj vad du övertolkar, det var visst en känslig fråga för dig.
 
Jag väääägrar att köpa skithuspapper för 60 kr kilot. Så här blir det lite smulor, men det är absolut inte vasst. Kräver viss teknik kanske. Mina bostadskamrater kan ICKE använda lagom med papper så köper jag tjockt papper vilket skulle teoretiskt sett bli billigare skulle vi få stopp i avloppet ständigt. Det har vi redan nu då och då på grund av herrarnas toarutiner. Och nej, dom lär sig icke.
 
Använder Serla och/eller Lambi. Två rutor som jag viker dubbelt brukar aldrig gå sönder om jag inte har rännskit. Beror nog mycket på hur "hårt" man pressar pappret mot röven och hur naglarna agerar mot pappret.
 
Nu börjar jag också fundera på detta med att räkna rutor...

När ni skriver en ruta, är det då alltid ett lager papper? Det finns ju toapapper med 2-lager och 3-lager. Är en ruta 2-lager en ruta eller två rutor?
 
Nu börjar jag också fundera på detta med att räkna rutor...

När ni skriver en ruta, är det då alltid ett lager papper? Det finns ju toapapper med 2-lager och 3-lager. Är en ruta 2-lager en ruta eller två rutor?
2 lagers, 3 rutor. X så många som det behövs.
 
Nu börjar jag också fundera på detta med att räkna rutor...

När ni skriver en ruta, är det då alltid ett lager papper? Det finns ju toapapper med 2-lager och 3-lager. Är en ruta 2-lager en ruta eller två rutor?

1 ruta = från ett förbestämd rivpunkt till nästa (perforeringen på rullen).
 
Jag har lärt mig att det finns kulturskillnader i vilka produktegenskaper som efterfrågas av toapappret som beror på vad man använde innan det fanns specialpapper. Och att man torkar sig med olika tekniker beroende på dessa tidigare materials egenskaper.

I Sverige har man tidigare haft barkskrapor och begagnat tidningspapper. Vi viker vårt toapapper plant när vi använder det.
I (södra) USA hade man kasserade bomullstussar. De har tunt mjukt papper toapapper som man knövlar ihop till en tuss när man ska använda det.

Om jag har fattat rätt ska man mer dutta med tusspapper än göra längsgående drag som med vårat? (eller möjligen skjutrörelse istället för dragrörelse?)
Tror det är styvheten som de reagerar på, att vårt papper inte tussar sig bra och att de kanter som står ut blir obekväma. När vi talar om mjukhet är det den släta ytans känsla som vi menar. Medan vi reagerar på att tusspapper har dålig slittålighet vid dragtorkning och att det blöter igenom när det hålls som ett enda lager. (reservation för hörsägen)
Detta kan ha varit ett av de roligaste inlägg jag har läst på Buke :rofl:
 
Jag ska inte åka till USA om deras dasspapper är så uselt så det är en grej att man blir ren i röva när man använder det.
Haha själv är jag irriterad på att mitt favorittoapapper har slutat säljas Edet Extra. Man köpte fyra rullar och de räckte i tid och evighet och tog liten plats i skåpet :D alla andra papper måste man ju köpa en bal av och det går typ ett par rullar i veckan. Det är magiskt tråkigt att byta toarulle.
 
Haha själv är jag irriterad på att mitt favorittoapapper har slutat säljas Edet Extra. Man köpte fyra rullar och de räckte i tid och evighet och tog liten plats i skåpet :D alla andra papper måste man ju köpa en bal av och det går typ ett par rullar i veckan. Det är magiskt tråkigt att byta toarulle.
Det köpte jag också! En rulle var ju hur lång som helst, så man glömde köpa toapapper ibland och förvånades av att det tog slut :D
 

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Burkfisk
Tillbaka
Upp