Toapapper - utbruten från Vilken är Sämst-värsta Tv-reklamen?!

Haha själv är jag irriterad på att mitt favorittoapapper har slutat säljas Edet Extra. Man köpte fyra rullar och de räckte i tid och evighet och tog liten plats i skåpet :D alla andra papper måste man ju köpa en bal av och det går typ ett par rullar i veckan. Det är magiskt tråkigt att byta toarulle.
Fixa Extra Långt på Willys fungerar så. Fyra rullar, och varje rulle brukar räcka ca en vecka till två personer.
 
Haha själv är jag irriterad på att mitt favorittoapapper har slutat säljas Edet Extra. Man köpte fyra rullar och de räckte i tid och evighet och tog liten plats i skåpet :D alla andra papper måste man ju köpa en bal av och det går typ ett par rullar i veckan. Det är magiskt tråkigt att byta toarulle.

Samma här! Var helt suveränt! Fattar inte att det försvann, eller kanske egentligen. Det räckte väl för länge 😒
 
Edet extra fick inget bra betyg här

Den som behövde i särklass längst tid för att lösas upp var Edet Extra.

https://www.testfakta.se/sv/hem-hushall/article/billigt-papper-kan-ge-stopp-i-toaletten
För att få stopp, så behövs nog kopiösa mängder...

Har likt flera andra här i många, många år använt Edet extra, eftersom det är (var) väldigt drygt.
Numera Fixa, alltså motsvarande hos Wiilys/Hemköp.

Vi har enskilt avlopp, och flera toaletter, några med långa och rätt flacka rör.
Vi har inte haft problem med stopp i avloppet.

Visst, anekdotisk bevisföring, men att den typen av toapapper skulle vara problematisk är jag långt ifrån säker på.
 
För att få stopp, så behövs nog kopiösa mängder...

Har likt flera andra här i många, många år använt Edet extra, eftersom det är (var) väldigt drygt.
Numera Fixa, alltså motsvarande hos Wiilys/Hemköp.

Vi har enskilt avlopp, och flera toaletter, några med långa och rätt flacka rör.
Vi har inte haft problem med stopp i avloppet.

Visst, anekdotisk bevisföring, men att den typen av toapapper skulle vara problematisk är jag långt ifrån säker på.
Jag tror att endel av problemet är mängden som används och det alldeles oavsett vilken typ av toapapper som används. Är man inte van vid fyrlagerspapper utan enlagers lär man ta lika mycket som vanligt även om det råkar vara fyrlagers och då kan det bli problem. Att enlagerspapper är svårare att få att falla isär ser jag som självklart. Det hade inte gått att använda alls annars men det är ju inte det som är det viktiga i vardagen utan mängden som används. Får någon för sig att dra ut en rulle och försöker spola ner alltihop lär det bli stopp oavsett.
 
För att få stopp, så behövs nog kopiösa mängder...

Har likt flera andra här i många, många år använt Edet extra, eftersom det är (var) väldigt drygt.
Numera Fixa, alltså motsvarande hos Wiilys/Hemköp.

Vi har enskilt avlopp, och flera toaletter, några med långa och rätt flacka rör.
Vi har inte haft problem med stopp i avloppet.

Visst, anekdotisk bevisföring, men att den typen av toapapper skulle vara problematisk är jag långt ifrån säker på.
Du kan väl meddela testfakta att deras test nog inte är korrekt
 
Edet extra fick inget bra betyg här

Den som behövde i särklass längst tid för att lösas upp var Edet Extra.

https://www.testfakta.se/sv/hem-hushall/article/billigt-papper-kan-ge-stopp-i-toaletten
Men samtidigt ur samma artikel...

- Toalettpapper bestående av stora mängder återvunnet papper har ofta längre tider för upplösning. De består av kortare fibrer och behöver mer klisterliknande material för att hålla ihop, förklarar Cedric Schoorens på SGS France.

Inte kul att använda nya träd för att göra toapapper direkt. Och vi hade aldrig problem med stopp med Edet Extra, om man har mycket problem med stopp kanske man kan välja ett annat papper.

Ha, de hade 99 meter på rullen istället för näst längsta som var 27. Hoppas det inte var det här trista testet som gjorde att de slutade tillverkas. De verkar inte ens ta med andel återvunnet papper i beräkningen, och tänk hur transportsparande det måste ha varit! :(
 
Men samtidigt ur samma artikel...



Inte kul att använda nya träd för att göra toapapper direkt. Och vi hade aldrig problem med stopp med Edet Extra, om man har mycket problem med stopp kanske man kan välja ett annat papper.
Inga problem här heller med Fixas Extra Långa, vilket känns väldigt likvärdigt Edets. Inga problem hos föräldrarna heller. Stopp i toan beror nog på fler faktorer än bara hur snabbt/långsamt toapappret löser upp sig i en bägare, tänker jag.
 
Men samtidigt ur samma artikel...



Inte kul att använda nya träd för att göra toapapper direkt. Och vi hade aldrig problem med stopp med Edet Extra, om man har mycket problem med stopp kanske man kan välja ett annat papper.
Testet kanske inte är rättvisande
Det kanske borde göras annorlunda
Men jag kan tänka mig att sådana tester ibland är delvis orsak till att vissa produkter försvinner ur sortiment
 
Testet kanske inte är rättvisande
Det kanske borde göras annorlunda
Men jag kan tänka mig att sådana tester ibland är delvis orsak till att vissa produkter försvinner ur sortiment
Säkert kan det vara så, verkar faktiskt troligt. Testet gjordes ju också i Frankrike så det är kanske mer relevant i det landet? Speciellt om de inte gillar brunt papper osv.
 
Testet kanske inte är rättvisande
Det kanske borde göras annorlunda
Men jag kan tänka mig att sådana tester ibland är delvis orsak till att vissa produkter försvinner ur sortiment

Säkert kan det vara så, verkar faktiskt troligt. Testet gjordes ju också i Frankrike så det är kanske mer relevant i det landet? Speciellt om de inte gillar brunt papper osv.
Japp. Det kan ju t.ex. vara så att franska avloppsrör inte är samma som svenska. Kanske skulle det mycket lättare bli stopp i toan där. I Sverige är detta kanske ett icke-problem...
 
Japp. Det kan ju t.ex. vara så att franska avloppsrör inte är samma som svenska. Kanske skulle det mycket lättare bli stopp i toan där. I Sverige är detta kanske ett icke-problem...
Vet ju iofs att vissa har toor som är trassliga, men det problemet verkar ju sitta väldigt nära toan så att säga. Gamla kontoret hade tex en som alltid trasslade, av tre i samma rad, jätteskumt. På just den hade det nog inte varit bra med det papperet, men folk med trasslande toa kan ju välja toapapper själva och tänka själva :)
 
Säkert kan det vara så, verkar faktiskt troligt. Testet gjordes ju också i Frankrike så det är kanske mer relevant i det landet? Speciellt om de inte gillar brunt papper osv.
Sådana där tester brukar väl presenteras i morgontidningen och kan ju bidra till att försäljningen sjunker

Men tydligen är fixas extralångt precis samma som Edet extra
Så det är nog ett icke problem här i Sverige
Vi kanske skulle testa svenska produkter i Sverige
 
Sådana där tester brukar väl presenteras i morgontidningen och kan ju bidra till att försäljningen sjunker

Men tydligen är fixas extralångt precis samma som Edet extra
Så det är nog ett icke problem här i Sverige
Vi kanske skulle testa svenska produkter i Sverige
Det blir en tur till Willys helt enkelt :)

Helt klart värt, åker runt och köper ris också (asiatiska och arabiska butiker) eftersom jag inte gillar det på ICA, Hemköp, Coop, Willys osv
 
Du kan väl meddela testfakta att deras test nog inte är korrekt
Lägg av.

Deras test är naturligtvis korrekt enligt de parametrar de valt att testa.

Men har man verkligen valt rätt parametrar?

Jämför med matematiska modeller, där utfallet är väldigt beroende av med vilka parametrar och viktningar man väljer.

När jag läste testet, eller snarare länkens innehåll, så la jag märke till hur man jämförde äpplen med päron.

Så testinstitutet i frankrike har gjort det de skulle, men hade jag kagt upp testet, så hade det sett annoröunda ut.
 

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Vildkattungar
  • Senast tagna bilden XV
  • Diarré

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Burkfisk
Tillbaka
Upp