Toapapper - utbruten från Vilken är Sämst-värsta Tv-reklamen?!

Lägg av.

Deras test är naturligtvis korrekt enligt de parametrar de valt att testa.

Men har man verkligen valt rätt parametrar?

Jämför med matematiska modeller, där utfallet är väldigt beroende av med vilka parametrar och viktningar man väljer.

När jag läste testet, eller snarare länkens innehåll, så la jag märke till hur man jämförde äpplen med päron.

Så testinstitutet i frankrike har gjort det de skulle, men hade jag kagt upp testet, så hade det sett annoröunda ut.
Men jag tänker att sådana här tester bör ifrågasättas faktiskt
För jag tror många konsumenter sväljer testresultatet utan att läsa det mer ingående
Varpå försäljningen sjunker
Jag har ingen erfarenhet av edets papper men om testet är missvisande bör det väl påpekas till de som beställt testet?
 
Men jag tänker att sådana här tester bör ifrågasättas faktiskt
För jag tror många konsumenter sväljer testresultatet utan att läsa det mer ingående
Varpå försäljningen sjunker
Jag har ingen erfarenhet av edets papper men om testet är missvisande bör det väl påpekas till de som beställt testet?
Det är ju med som referens står det ju så jag kan nog tycka att det är en korrekt test. Problemet kommer när människor inte förstår hur testet ska tolkas. De borde varit mycket tydligare med att det är just en referens.
 
Det är ju med som referens står det ju så jag kan nog tycka att det är en korrekt test. Problemet kommer när människor inte förstår hur testet ska tolkas. De borde varit mycket tydligare med att det är just en referens.
Ja men tyvärr läser nog majoriteten bara rubriken och lite till och sen nej det ska vi inte köpa det fick sämst betyg
Så det vore kanske bra om några ifrågasatte testandet för jag tror det kan sänka vissa produkter helt
 
För att få stopp, så behövs nog kopiösa mängder...

Har likt flera andra här i många, många år använt Edet extra, eftersom det är (var) väldigt drygt.
Numera Fixa, alltså motsvarande hos Wiilys/Hemköp.

Vi har enskilt avlopp, och flera toaletter, några med långa och rätt flacka rör.
Vi har inte haft problem med stopp i avloppet.

Visst, anekdotisk bevisföring, men att den typen av toapapper skulle vara problematisk är jag långt ifrån säker på.
Vi får stopp i toan VARJE GÅNG vi använder den, även om man bara kissat och använt två rutor papper. Det beror på att vårt vatten är extremt kalkhaltigt och allt kalkar igen. Vi behöver köpa ny toastol snart då det bara är en smal liten passage numera och vi får använda den där kolven/proppen vareviga gång.

Min story i ämnet! :D
 
Själv använder jag Serlas Smart, trelagers med 35 meter på rullen. Kanske inte det mjukaste, men bättre än Edet Extra och andra sandpapper.
 
Haha själv är jag irriterad på att mitt favorittoapapper har slutat säljas Edet Extra. Man köpte fyra rullar och de räckte i tid och evighet och tog liten plats i skåpet :D alla andra papper måste man ju köpa en bal av och det går typ ett par rullar i veckan. Det är magiskt tråkigt att byta toarulle.
Jag vet! Vi har alltid använt det också, tycker allt annat är värdelöst! MEN nu har jag insett att Hemköp här fortfarande säljer det så jag HAMSTRAR!
 
Vi får stopp i toan VARJE GÅNG vi använder den, även om man bara kissat och använt två rutor papper. Det beror på att vårt vatten är extremt kalkhaltigt och allt kalkar igen. Vi behöver köpa ny toastol snart då det bara är en smal liten passage numera och vi får använda den där kolven/proppen vareviga gång.

Min story i ämnet! :D
Edet extra och Fixas motsvarighet har inga "rutor".

Tråkigt med så mycket kalk. Har ni funderat på att skaffa avkalkningsfilter?
Det är så mycket mer än toastolen som tar stryk av mycket kalk i vattnet.
 
Edet extra och Fixas motsvarighet har inga "rutor".

Tråkigt med så mycket kalk. Har ni funderat på att skaffa avkalkningsfilter?
Det är så mycket mer än toastolen som tar stryk av mycket kalk i vattnet.
När vi köpt ny toastol ska vi ha ett sånt filter. Och ja, i stort sett alla köksapparater etc kalkar igen och har kort livslängd pga vattnet. Å andra sidan vinner kommunen ofta pris för landets godaste dricksvatten, så det väger upp lite i alla fall :-)

(Jag nämnde "rutor" bara för att ge ett hum om mängden papper :-) )
 
När vi köpt ny toastol ska vi ha ett sånt filter. Och ja, i stort sett alla köksapparater etc kalkar igen och har kort livslängd pga vattnet. Å andra sidan vinner kommunen ofta pris för landets godaste dricksvatten, så det väger upp lite i alla fall :-)

(Jag nämnde "rutor" bara för att ge ett hum om mängden papper :-) )
Har också väldigt mycket kalk och har haft filtersäljare hemma , men det tog för mycket plats, skulle kräva utbyggnad av isolerat utrymme eller offra en toa av två. Så det blir inget.

Men mycket ättika, salt och tvättmedel går åt!
 
Har också väldigt mycket kalk och har haft filtersäljare hemma , men det tog för mycket plats, skulle kräva utbyggnad av isolerat utrymme eller offra en toa av två. Så det blir inget.

Men mycket ättika, salt och tvättmedel går åt!
Aha! Jag trodde man kunde ha ett enkelt kalkfilter för enbart toaletten t.ex. Dricksvattnet vill jag ha som det är nu, det skulle nog få förändrad smak om man tog bort kalken, vi har som sagt erkänt gott dricksvatten!
 
Jag har aldrig fått ont och det finns ju olika sorter att välja mellan.
Mjukt papper går ju sönder lätt. :confused:
Det här är ju intressant! Att det kan vara skillnad på toapappret i olika länder. 🤔
Nu var det länge sedan jag köpte de allra mjukaste varianterna men min erfarenhet där är tvärtom. De höll gärna ihop så bra att vi fick stopp i avloppet 😂🙈
 
Haha själv är jag irriterad på att mitt favorittoapapper har slutat säljas Edet Extra. Man köpte fyra rullar och de räckte i tid och evighet och tog liten plats i skåpet :D alla andra papper måste man ju köpa en bal av och det går typ ett par rullar i veckan. Det är magiskt tråkigt att byta toarulle.
This. Älskar Extra. Inte The Significant Other: "det här är fan inte muggpapper, utan snarare ettans sandpapper!"
Vi har olika rullar för husfridens skull. Ibland unnar jag mig en guldpläterad rulle, som efter en ovanligt kittslig tenta är känd som The Almighty Asswipe.
IMG_3009.jpg
 

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Burkfisk
Tillbaka
Upp