Bukefalos 28 år!

toast eller våffla?

hej jag undrar om toast eller våffla är nyttigast? 🦋
Beror väl på, men jag skulle ju säga att en toast fylld med ost, skinka och tomat är nyttigare än en våffla med sylt o grädde. Och då menar jag "nyttigare" som i "innehåller mer näringsämnen som kroppen behöver". Därmed inte sagt att jag aldrig äter våffla - tycker att både toast och våffla fyller sin plats vid rätt tillfälle! :)
 
jag är diagnostiserad med anorexi ahah men jag håller på att bli bättre💪💪💪

Jag hoppas du får den hjälp du behöver! Med erfarenhet som nära anhörig så vet jag att väldigt bra hjälp finns att få på flera ställen i landet och att det går att komma ur sjukdomen. Sen är det såklart inte meningsfullt att fundera på nyttigt eller inte när man är i den situationen eftersom det alltid är nyttigare att äta något av det än inte alls, men det är också däri sjukdomen ligger - man behöver hjälp med för att få ett annat förhållningssätt till näringsintag. Sök hjälp, ta emot hjälp och behöver du stöd av anhöriga så sök det också. Lycka till!
 
Jag hoppas du får den hjälp du behöver! Med erfarenhet som nära anhörig så vet jag att väldigt bra hjälp finns att få på flera ställen i landet och att det går att komma ur sjukdomen. Sen är det såklart inte meningsfullt att fundera på nyttigt eller inte när man är i den situationen eftersom det alltid är nyttigare att äta något av det än inte alls, men det är också däri sjukdomen ligger - man behöver hjälp med för att få ett annat förhållningssätt till näringsintag. Sök hjälp, ta emot hjälp och behöver du stöd av anhöriga så sök det också. Lycka till!
❤️❤️❤️❤️
 
jag är diagnostiserad med anorexi ahah men jag håller på att bli bättre💪💪💪
Jag anade det.

Inser du att dina frågor inte är du, utan sjukdomen som frågar?

En frisk person har inte de där funderingarna. Tror inte det hjälper dig ett dugg att fundera, och spinna vidare på sådana frågeställningar.
Ta upp frågorna med vården istället - inte på ett internetforum. De ger bättre, klokare svar än vi.
:heart
 

Liknande trådar

Mat Imorgon är det våffeldagen. Hur många kommer grädda våfflor? Jag är lite sugen, men vill inte äta mer än en eller högst två, helst med...
2 3
Svar
53
· Visningar
1 570
Mat Behöver peppras med bra förslag på mellanmål. Som är enkla att tillreda alternativt enkla att förbereda. Har två killar i...
Svar
9
· Visningar
693
Senast: G-uldlock
·
IT & mobiler Hej Jag undrar om någon känner till ett program eller app som är gratis/billigt där man kan censurera ansikten i videoklipp? Jag vill...
Svar
4
· Visningar
300
Senast: Twihard
·
Samhälle Hej! Då försäkringsbolaget har så lång kötid i telefon så chansar jag med att kasta ut frågan här. Jag har haft en barnförsäkring hela...
Svar
1
· Visningar
259
Senast: sjoberga
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hämta eller sälja? Toyota Auris
Tillbaka
Upp