Bukefalos 28 år!

Tobbe Larsson i strid mot Cancerfonden om miljonarv – för andra gången

Han är känd för sina många shower inom frihetsdressyr, och som huvudpersonen i SVTs program Ponnyakuten. Men nu är Tobbe Larsson huvudroll i ett helt annat sammanhang. Nämligen en arvstvist.
 
Ja det låter inte så övertygande som argument varför någon skulle vilja skänka sitt arv till en random kändisgranne:

"Han tror att den historiska kopplingen mellan kyrkans prästgård och klockaregård har haft betydelse.
– Jag har haft min gård i 22 år och jag kan säga att jag har vårdat den väldigt väl. Jag tror att Henry såg det också. Han körde förbi min gård varje gång han skulle handla eller så."
 
Ja det låter inte så övertygande som argument varför någon skulle vilja skänka sitt arv till en random kändisgranne:

"Han tror att den historiska kopplingen mellan kyrkans prästgård och klockaregård har haft betydelse.
– Jag har haft min gård i 22 år och jag kan säga att jag har vårdat den väldigt väl. Jag tror att Henry såg det också. Han körde förbi min gård varje gång han skulle handla eller så."
Det finns klart fler som tänker på släkten eller välgörenhet än på grannen som ser ut att klara sig väl när det gäller att utse arvtagare.
 
Ja det låter inte så övertygande som argument varför någon skulle vilja skänka sitt arv till en random kändisgranne:

"Han tror att den historiska kopplingen mellan kyrkans prästgård och klockaregård har haft betydelse.
– Jag har haft min gård i 22 år och jag kan säga att jag har vårdat den väldigt väl. Jag tror att Henry såg det också. Han körde förbi min gård varje gång han skulle handla eller så."
Vilket fantastiskt övertygande argument. "Jag har haft en underbar relation med min granne som sett att jag sköter min mark väl när han åker och handlar". Seriöst :confused:
 
Tja min far ärvde ju tydligen två fastighetef av någon han hyrde den ena av och den skulle gå vidare till min halvbror och ingen annan och fick heller inte säljas utan bröstarvingarna alltså min halvbror och övriga syskons medgivande
Så det är väl inte helt osannolikt däremot skumt
 
Senast ändrad:

Liknande trådar

  • Artikel
Hästnyheter Två olika testamentet som ger två olika versioner av den avlidnes sista vilja. För andra gången är Tobbe Larsson i strid mot...
Svar
0
· Visningar
366
Senast: Gunnar
·
  • Artikel
Dagbok Jag skulle vilja att det fanns olika länder där samhällena funkade på olika sätt - och att man kunde välja att bo i det land som passade...
Svar
8
· Visningar
1 330
Senast: Araminta
·
  • Artikel
Dagbok När jag bestämde mig för att skilja mig så lovade jag mig själv att jag INTE ska låta det faktum att jag lever ensam begränsa mig på...
Svar
13
· Visningar
1 973
Senast: Görel
·
  • Artikel
Dagbok Det sorgliga med att vi människor är individer är att vi alltid är delvis ensamma. Om man inte tänker på det så bryr man sig nog inte...
Svar
7
· Visningar
1 233
Senast: Lobelia
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Barmarksdrag/canicross
  • Uppdateringstråd 29
  • Valp 2024

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Stänger du toalettlocket?
Tillbaka
Upp