Törstig men vatten hjälper inte

Zpunk

Trådstartare
Då och då blir jag galet törstig men jag kan dricka vatten tills jag nästan kräks men är fortfarande lika törstig. På senare tid tycker jag att det har eskalerat och händer allt oftare och jag fattar inte. Dricker ordentligt med vatten på dagarna, i princip aldrig läsk men däremot PWO och BCAA i anslutning till hårda träningspass.

Har nyligen varit ganska ordentligt sjuk med influensaliknande symptom där fortfarande lite hosta återstår men framförallt att pulsen skjuter i höjden när jag gör någon form av cardio men har ingen aning om det har något samband.

Någon som har varit med om samma? Försökt googla men träffar inte riktigt rätt…
 
Då och då blir jag galet törstig men jag kan dricka vatten tills jag nästan kräks men är fortfarande lika törstig. På senare tid tycker jag att det har eskalerat och händer allt oftare och jag fattar inte. Dricker ordentligt med vatten på dagarna, i princip aldrig läsk men däremot PWO och BCAA i anslutning till hårda träningspass.

Har nyligen varit ganska ordentligt sjuk med influensaliknande symptom där fortfarande lite hosta återstår men framförallt att pulsen skjuter i höjden när jag gör någon form av cardio men har ingen aning om det har något samband.

Någon som har varit med om samma? Försökt googla men träffar inte riktigt rätt…
Hade så när jag diagnosticerades med diabetes
 
Då och då blir jag galet törstig men jag kan dricka vatten tills jag nästan kräks men är fortfarande lika törstig. På senare tid tycker jag att det har eskalerat och händer allt oftare och jag fattar inte. Dricker ordentligt med vatten på dagarna, i princip aldrig läsk men däremot PWO och BCAA i anslutning till hårda träningspass.

Har nyligen varit ganska ordentligt sjuk med influensaliknande symptom där fortfarande lite hosta återstår men framförallt att pulsen skjuter i höjden när jag gör någon form av cardio men har ingen aning om det har något samband.

Någon som har varit med om samma? Försökt googla men träffar inte riktigt rätt…
Du äter inte kreatin? Jag blir enormt törstig när jag gör det.

Annars håller jag med de som skrivit om att du bör kolla blodsockret.
 
De tillskotten du tar, är det bara aminosyror + koffein eller även elektrolyter? Jag funderar på hur det är med din saltbalans nämligen. Provat ta vätskeersättning (kanske en sportvariant om du tränar mycket)? :)
Tror inte det är elektrolyter i. Ska testa med vätskeersättning!
 
Hoppas inte :nailbiting: kan det vara enda symptomet? Känner inte igen mig i de andra som står på 1177.

Ofta kissar man ju massor och många blir enormt trötta och kan få dimmig syn. Men är ju bra att kolla, förhoppningsvis är det inte det men bra att veta. Tänker också att du kanske ska ta det lugnt med träning om pulsen ökar så pass? Eller som Nevermind är inne på om rubbning på saltbalansen vilket påverkar hjärtats rytm och dricker du väldigt mycket vatten så är det lätt hänt.
 
Stress? När jag började på mitt första lärarjobb blev jag extremt törstig fredagen den veckan. Hällde i mig 3l på en förmiddag och var lika törstig ändå. Hade stressat och flängt och varit helt uppe i varv hela veckan utan att ta ordentliga pauser. Stressade aldrig så igen och det har aldrig hänt igen heller.
 
Min man drack shakes med kreatin ett tag och blev så vansinnigt törstig att han aldrig någonsin kommer att ta i det ens med tång igen. Han var övertygad om att törsten berodde på diabetes men så fort han slutade med kreatinet försvann problemet. Så min tips vore absolut att utesluta kreatinet, jag har hört om många fler fall där folk blivit väldigt törstiga av det!
 
Då och då blir jag galet törstig men jag kan dricka vatten tills jag nästan kräks men är fortfarande lika törstig. På senare tid tycker jag att det har eskalerat och händer allt oftare och jag fattar inte. Dricker ordentligt med vatten på dagarna, i princip aldrig läsk men däremot PWO och BCAA i anslutning till hårda träningspass.

Har nyligen varit ganska ordentligt sjuk med influensaliknande symptom där fortfarande lite hosta återstår men framförallt att pulsen skjuter i höjden när jag gör någon form av cardio men har ingen aning om det har något samband.

Någon som har varit med om samma? Försökt googla men träffar inte riktigt rätt…
Kontakta vården. Min kompis som har njurproblem har liknande enorm törst, plus att diabetes kan ge det som andra redan skrivit.
 
Hoppas inte :nailbiting: kan det vara enda symptomet? Känner inte igen mig i de andra som står på 1177.

Det var det enda symtomet min mamma hade. Hon var törstig jämt, kunde dricka litervis och blev aldrig ”o-törstig”. Jag tvingade iväg henne till vårdcentralen och hon hade en socker på 18 mmol/l. Normalt är mellan 4-6. Hon fick behandling direkt och törsten försvann kommande dagar. Så det kan faktist vara det enda symtomet. Ser nu att det verkar ha löst sig för dig iaf, utan diabetes. Så himla skönt!
 

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Hundrädda
  • Airtags, selar etc
  • Kattsnack 10

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Burkfisk
Tillbaka
Upp