Tog ett kort

mysko

Trådstartare
på min kattmamma när vi var net till hästarna i hagen :love:
Hon satt och väntade på mig medans jag grejjade med hästen

Visst är hon vacker :love:
missanihagen032.jpg

Sv: Tog ett kort

Wow! Vilken härlig katt!

Nu längtar jag tills min godbit själv växer upp och får en sån där man!

Ja det tog väl ca 30 min innan hon fick uppmärksamhet :angel: det är en massa fåglar i hagen som hon håller koll på :d

Hon är Perser/skogis :love:

Här tröttnade hon på mig ;)

missanihagen028.jpg

Superläcker färg! Jag gillar blåpaddor överhuvudtaget, så härliga nyansskiftningar. Ännu bättre blir det ju iom att hon är mönstrad.

Är du inte rädd för att bli kattlös :angel:

En sån snygg kille skulle absolut trivas hos mig :love:

Till er alla som skrivit att mina katter är fina :bow: :bow:

Missan var stallkatt i ett stall som jag hade en häst i -98 och vi fastnade för varandra :love:
Hon kom endast fram då jag var i stallet och då var jag tvungen att sätta mig och kela med henne minst 1 tim :D
Medans jag mockade så låg hon runt min nacke då hon klättrade upp längs ryggen & la sig där :love:
Jag bodde i lägenhet i stora staden så jag kunde inte ha katt :cry: men stalläg. lovade att den dan jag skaffade hus skulle jag få henne :banana: sagt & gjort - jag köpte min lilla hästgård och samma dag som flyttbilen kom dök stalläga. upp med Missan och släppte in henne i huset :eek: stackars katt - uppspärrade ögon & ett hiskeligt jamande fick hon vara i mitt sovrum.

Hon vande sig vid livet här och efter ett par dagar märker jag att det sparkar så konstigt i magen ( men hon hade ju inte varit ute sen hon kom hit, någon vecka )
En vacker dag så hörde jag henne på övervåningen, jamande & springandes runt :eek: shit det är dax.
När jag kom upp på ö-våningen (hon hade eget rum ) så låg det 2 små ungar på filten och den 3 var på väg ut :eek: efter mycket krystande så kom det ut ännu en,,, jag hoppades att det skulle vara slut där MEN hon började krysta ännu en gång.
Denna gång fick hon problem,, det lilla gråa fastnade och hon sprang omkring och skrek - de andra ungarna kröp mot Missan då hon hamnade på filten men hon var tydligen så desperat så hon försökte bita ihjäl den ena ungen
Jag plockade bort dessa 3 & la dem i garderoben & sedan hjälpte jag henne att föda denna bedårande hankatt :love: som har blivit min lilla bebis med väldigt starka band mellan oss..

Så att bli kattlös :cry: nej tack! jag skulle helst vilja ha dom hos mig HELA mitt liv

Mycket vacker dam. Med mycket pondus, gissar jag?
Att det inte var en skogis kunde man se, men hon är ju lika vacker för det.

MissFideli skrev:
Mycket vacker dam. Med mycket pondus, gissar jag?
Att det inte var en skogis kunde man se, men hon är ju lika vacker för det.

:bow: :bow:
Ja hon har pondus, envishet, tjurighet m.m men hon älskar mig :love:
ja att hon är renras skogis kan man se att hon inte är :D

Liknande trådar

Övr. Katt För några veckor sedan gick en av mina katter bort. Han var 15 år och hade börjat tackla av sedan en tid tillbaka, i början av januari...
Svar
2
· Visningar
554
Senast: MJLee
·
Katthälsa Hej! Har en ragdollhona på 5 år som har lite problem. Hon är ju långhårig så hon kräks titt som tätt och det är då både hårbollar och...
Svar
17
· Visningar
1 478
Senast: Celinehenn
·
Anläggning Behöver hjälp att förstå hur detta ”omöjliga” kan ske! Min häst står i en utebox. Det är totalt två uteboxar som hör till stallet, så... 2
Svar
39
· Visningar
3 955
Senast: jemeni
·
Hästvård För en vecka sedan hände det dom inte fick hända. Hittade min häst med tillsynes lätt kolik men slutade med döden efter att veterinären...
Svar
18
· Visningar
2 028
Senast: Mint
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka