F

Frostline

Snälla hjälp mig!
Jag har en travare som inte är som hon borde.
Jag har haft henne i 4 år och hon har inte blivit bättre i hagen.
Innan gick hon i flock men går nu ensam pga att hon hotar och sparkar efter de andra. Inte nog med det, hon springer sin väg när jag kommer. Sen lockar jag på henne och då kommer hon fram för att sedan vända snabbt på klacken och sparkar efter mig.:devil:
Tacksam för tips och råd.
 
Sv: Tokig?

Ta hjälp av någon som kan läsa av din häst-Låter som om hon tycker någon är fel.En häst som mår bra beteer sig inte på detta sätt enligt mig.
 
Sv: Tokig?

Jag antar att hon är 'ledare' i den flocken hon gick? Jag skulle fundera/testa följande saker:
- Enbart låta henne gå med valacker
- Låta henne gå med någon häst som är tuffare och visar henne vart hennes plats är
- Funderar över hur ni utfodrar hästarna, är hon stirrig över mat för att den portioneras ut ett par ggr om dagen, kan man erbjuda fritt?
- Har ni för små hagar som inte ger utrymme för att komma undan?
- Går hon med stora/små hästar och har hon någon dålig erfarenhet sedan innan?
 

Liknande trådar

Hästhantering Jag har ett helt fantastiskt halvblodsto som alltid har fungerat med alla hästar hon gått med. Unga, gamla, stora som hus, småttingar...
Svar
5
· Visningar
1 985
Senast: Stereo
·
Hästhantering Hej! Jag skulle behöva lite tips och råd från er kunniga. Jag har en tvåårig valack som är mer vild än tam och i stort sätt omöjligt...
2 3
Svar
51
· Visningar
5 851
Senast: co-SMAD4
·
Hästhantering För cirka 5 månader sen köpte vi dotterns första ponny, "världens tryggaste och snällaste barnponny". Provridningen gick ok, dottern var...
Svar
13
· Visningar
3 202
Senast: Mabuse
·
Utrustning Hejsan! Jag har precis, idag, börjat rida vilket varit en dröm jag haft så länge jag kan minnas. Är så underbart glad! Min första...
2
Svar
24
· Visningar
1 981
Senast: valy
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hämta eller sälja? Toyota Auris
Tillbaka
Upp