Tolga eller Dyon?? Minichaps??

• Utrustning
  • Trådstartare Trådstartare Havregryn
  • Startdatum Startdatum
  • Svar Svar 15
  • Visningar Visningar 1 356
Sv: Tolga eller Dyon?? Minichaps??

Hugget som stucket, men personligen hycker jag att Dyón har snyggare bruna (även de svarta är snyggare enligt mig) stövelskaft.
Om du väljer Dyón ta då deras kraftigare "minichaps" (aldrig hört någon använda det "namnet" utan bara namnet shortchaps :p) De kraftigare Dyón har modellnamn "Comfort", ger också mer stöd än de vanliga shortchapsen från Dyón.

Senast ändrad:

Dyón, tycker att de är snyggare och smidigare än Tolgas.

Har aldrig provat Tolga så jag säger Dyon. :D Har både de tunnare och de i kraftigare läder som Salinero pratade om.

Dyon. Jag har stövelskaften och de är bra.
Även om mina satt så hårt i början att jag fick rida med byxorna uppdragna till knäet och chapsen direkt på huden, tur att det var sommar när jag köpte dem ;)

Jag fick hjälp av 2st expediter för att dra upp dragkedjorna när jag köpte mina Dyón stövelskaft på Stockholms International Horseshow. Sprang runt med dem hela dagen för att de skulle vidga sig lite. Blodstopp i benen är inget överdrivet utan det var vad jag nästan hade. :p

Jag har haft tre par och inga av dom har suttit så där tajt från början. Fattar inte vitsen med det.

För att de töjer på sig och i dag är de inte alls lika tajta utan mer normalt.

Men de ska ju sitta hårt från början.
Hade inte mina gjort det hade de vart för stora nu.

Mina sitter tajt men i och med att de inte var svintajta från början har de inte töjt sig så mycket, de sitter säkert som era bara det att jag slapp blodstopp från början.

Mina fick jag köttsår på fingrarna när jag skulle dra upp dragkedjan i början.
De sitter helt perfekt nu.
De var tajta, men jag fick inte blodstopp alls.

Jag är förvånad över att dragkedjan håller om du fick köttsår av att dra upp den.

Jag vet inte hur tajta ni vill ha era shortchaps men mina sitter perfa nu och gjorde från start.

Jag bryter dyon trenden och säger tolga. gillar både tolga och dyon skarpt men upplevde att jag fick ett bättre stöd i tolgas, dessutom passade den bättre i färg till min utrustning.

Ja det var köttsår, kunde inte ta i något med de fingrarna på länge efter det.
Och dragkedjan höll utmärkt, bara mina fingrar som fick stryk. :p
Mina sitter också perfekt, jag kunde inte ha större för då kasade de ner direkt.

Liknande trådar

• Låst
Utrustning Vad behöver jag för utrustning för att lägga i tappade broddar på hästen? Min häst tappar snabbt broddar med nuvarande hovslagare vilket... 5 6 7
Svar
132
· Visningar
5 188
Senast: Görel
·
Utrustning Ändrad av Gunnar: Konsumentverket har hört av sig till mig om att informationen som publicerades här hade någon form av felaktighet i...
Svar
1
· Visningar
356
Senast: MiniLi
·
Utrustning Tveksamt om det räknas till utrustning kanske, men jag undrar om man alltid måste blöta dem? Jag trodde (kanske i min enfald?) att nu...
Svar
12
· Visningar
766
Senast: fio
·
Utrustning Behöver tips på - Transport med stuteriinredning och sadelkammare - baklängestransport med frontlastning och stuteriinredning samt...
Svar
2
· Visningar
403
Senast: Oknytt
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Oseriös avel 2023
  • Somna in hemma
  • Hönstråden II