T
Tjalfe
Jag har en liten ponny som inte gör så mycke mer än att jag rider henne lättare nån gång ibland. Har försökt köra in henne men hon blev skrämd(vi bärde oss lite dumt åt kan man väl säga....
) Och jag har inte tagit tag i det efter det eftersom jag inte är så intresserad av att köra då jag blivit rädd för det. Men nu när vintern har kommit har jag blivit väldigt sugen på att tolka henne. Tror ni det kan gå? Det borde ju vara mindre "läskigt" för henne att bli tolkad då hon inte "sitter fast" på samma sätt som när det är en vagn bakom. Tolkar man så har man ju linor och om hon skulle bli jätte rädd medans man tolkar kan man ju släppa taget, det går ju inte med en vagn. Har tömkört henne en hel del och hon tycker fortfarande det är lite läskigt när tömmen hamnar bakom/runt rumpan. Men om jag vänjer henne vid det och ljudet ifrån en pulka/skidor som dras i snön så kanske det går? Eller vad tror ni? Hon är ju väldigt feg och lättskrämd för övrigt men tar man det lungt och försiktigt så kanske... Har ni något tips på hur jag kan gå till väga? Bör kanske tilläggas att hon fyller 10 år i sommar, är det försent att lära henne det här nu? Hon älskar att springa runt i snön men jag har blivit för stor för att rida henne så tufft nu, så tolka skulle ju vara perfekt. Men vad tror ni?