• Utrustning
  • Trådstartare Trådstartare Grimhild
  • Startdatum Startdatum
  • Svar Svar 8
  • Visningar Visningar 3 154
G

Grimhild

Funderar på att köpa en tolksele, visst är det en sån man använder för att åka ex. pulka eller skidor bakom hästen?

Hur används den?
Kan man ha sadel på samtididgt som selen?
Berätta! *nyfiken*

Sv: Tolksele?

Man kan ha sadel på samtidigt ja. ut i snön å tolka du bara!

Som haringenfantasi skrev kan du ha sadel på! Ut och busa, det är jättekul!
Men köp inte Hööks tolksele. Den gick sönder på engång, tror vi hann 5 meter innan handtaget sprack :crazy:

Oj, snacka om urusel kvalité.
Har bara använt min en gång men den höll bra trots att vi inte var så försiktiga med den. Ganska fin med ludd på insidan så hästen inte får skav. märket var källquists, kostade runt 300 tror jag.

Min kostade 99kr.. :smirk: Har iofs också lite tunt teddy på "bröstan" Men den är så smal så jag vet inte om det hjälper såvärst... Kasserad är den i bilket fall :angel:

domino skrev:
Men köp inte Hööks tolksele. Den gick sönder på engång, tror vi hann 5 meter innan handtaget sprack :crazy:

Min tolksele från Hööks har också spruckit i handtaget! Fast vi hann i alla fall använda den några gånger, men nu spricker den bara mer och mer... :crazy:

Det borde vara av typ trä eller nåt istället... Provade att tolka utan handtag.. Kan berätta att det inte var så skönt att bara hålla i repet.. :D

Ajdå, tror att det var den modellen jag köpte idag :( Var lite snål och gick på det billigaste tyvärr, testade den på kusen min, och den är dessutom för liten tror jag. Vet inte riktigt hur den ska sitta, men det såg inte rätt ut. Får väl låna någon av dom andra hästarna i värsta fall. Ska bara införskaffa mig en pulka också :o.

lånar knapp...

jag byggde en tolksele själv, tog en sadelgjord och satte på en sån där sadelgjordstunnel på i nåt gummimaterial så det blev extra mjuk brösta, fäste ett grimskaft mellan de övre sadelgjordsspännena och över manken och fäste en gammal bogserlina i de undre spännena att hålla i. Den funkar utmärkt! Har man bara tillräckligt tjockt rep att hålla i så behövs ingen pinne!

Liknande trådar

Utrustning är äntligen mest nyfiken för har aldrig råkat ut för detta innan. Men beställde en sadel genom en svensk butik som säljer mycket bomlösa...
Svar
10
· Visningar
912
Senast: MissFideli
·
Utrustning Jag står situationen att jag överväger att köpa en egen sadel som jag ska använda på andras hästar då jag inte äger en. Då det givetvis... 2
Svar
21
· Visningar
1 233
Senast: MiniLi
·
Utrustning Har en dressyrsadel jag fick med hästen när jag köpte henne. Den sitter bra på henne men jag känner jag sitter som en banan och mina ben...
Svar
14
· Visningar
870
Senast: Lisen82
·
Utrustning Insett att schabrakgarderoben behöver förnyas… Ska sälja av Ps schabraken för de glider som f*n på nya hästen🫣 Det är liksom hela... 2
Svar
22
· Visningar
1 406
Senast: Emuliiaa
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka