• Övr. Hund
  • Trådstartare Trådstartare Rianimare
  • Startdatum Startdatum
  • Svar Svar 5
  • Visningar Visningar 971
Beror till viss del på avels-linjer och vad man menar med 'mycket'. Men jag tycker att man bör räkna med att de är en arbetande ras i mycket högre grad än man generellt kan säga om t ex labbar eller goldens.

Okej. Med mycket menar jag flera entimmars promenader om dagen.

Bara promenader räcker nog inte långt. Tollaren är en hund som kräver mycket mental stimulans i form av spår, apportering, lydnad eller vad man nu är intresserad av. Det är ingen hund man bör köpa om man inte tänker aktivera den.
Mvh
Digge

Inte bara motion, utan mycket stimulans med träning och sånna saker. De är ena pigga rackare...

Att gå med de ger inte så mycket. Min kompis Tollare är lika pigg och alert efter 3 h promenad som innan vi började gå... Mina hundar gick i alla fall och lade sig när vi kom hem, men hennes hund bara plirtade på som vanligt :crazy:

Säger som Tippan, gå så mycket du vill och när du kommer hem är din tollare fortfarande lika glad och sugen på att vandra några timmar till.

Det de behöver är hjärngympa, och ja, de behöver mycket sådan.
Men har du gott om tid och gillar att jobba med din hund så är det en superras!

/
Susanne

Liknande trådar

Övr. Hund Jag vet inte vad jag ska göra. Jag har i dagsläget tre hundar, en 11-årig labradorblandning, en 8-årig storpudel och en 3-årig... 2
Svar
23
· Visningar
2 096
Senast: __sofia__
·
Övr. Hund Hur gör ni andra när ni ska resa, och inte kan ta med hunden/hundarna? Jag har tidigare kunnat lämna hundarna till svärmor, men nu är... 2 3
Svar
53
· Visningar
3 495
Senast: ufot
·
Hundavel & Ras I ärlighetens namn kommer det nog bli en whippet igen, men jag har länge tyckt att mellanpudlar verkar väldigt trevliga, sportiga... 2 3
Svar
48
· Visningar
3 147
Övr. Hund Har en ~2.5 kg chihuahua och vi åker ofta med kollektivtrafik. Han är reaktiv och skäller på andra hundar :devil: men håller käften när...
Svar
4
· Visningar
202
Senast: geting
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka