tömkörning

urkella

Trådstartare
när ja tömkör min polla "knäpper" hon bara av i nacken, hur ska jag göra för att hon ska börja använda bekdelen och höja ryggen?, någon som har någon bra övning som jag kan göra, ska tömköra igång henne nu efter fölningen innan hon börja ridas. Har bara tömkört ett fåtal gånger innan.

Sv: tömkörning

försök med mycket tempoväxlingar, halter och igångsättningar, kliva över bommar och liknande. Se till att du har stödet på yttertöm och driv på när hon börjar krulla ihop sig. Strunta annars i om formen är öppen tills du fått igång bakdelen.

Liknande trådar

Träning Häromdagen så var jag inne hos veterinären med min 8 åriga valack. Han har en knäledsinflammation hb (stackaren)☹️ Vi röntgade 3 av 4...
Svar
2
· Visningar
549
Senast: Blyger
·
Träning Utbildning av ponny. Jag har nyligen köpt ett 6-årigt russ som inte gjort så mycket hittills. Han är snäll och min dotter kan rida...
Svar
14
· Visningar
1 114
Senast: TinyWiny
·
Western Hej! Jag är ganska ny inom westernridning och håller fortfarande på att lära mig, så jag rider på en låg nivå. Min tränare har dock...
Svar
2
· Visningar
588
Senast: Ramona
·
Hästhantering Unghäst… Har en 3,5 åring (blir 4 i juni i år) som jag köpte i somras. En ganska cool valack, inte varit rädd för traktorer... 2 3
Svar
58
· Visningar
4 218
Senast: Piaff
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka