Tömkörningsgjord till shettis

Skreppur

Trådstartare
Vart hittar man inte en alltför dyr tömkörningsgjord till shetlandsponny (100-107cm i manke) ?

Det minsta jag hittat är i stl ponny.. Jag har visserligen två selar, en bröst och en loksele men det känns ju så klumpigt.

Så många som har shettisar här, så någon borde ju veta ^^

Sv: Tömkörningsgjord till shettis

Fast blir det inte lite svårt att få gjorden att sitta på plats på en shettis. Höll på att bli tokig när jag provade på min. Antingen kasade den fram på halsen och över manken eller också kasade den runt. Slutade med att jag använde bröstsele och svanskappa. Då blev det i alla fall något gjort och inspänningstyglarna hjälpte till på rätt sätt. :banana:

Jag plockar bort lokorna från min loksele och använder resten. Tycker inte det blir klumpigt alls.

Börjes har en longer/körgjord för 159kr som är gjord i kraftig bomullsväv. Den är fullstor men är kanonlätt att korta av (man får korta av på båda sidorna) Vi klippte inte av utan bara vek så det gick och sprätta upp och använda på en annan häst. Använde den när vi började köra en shetlandskorsning.

2405.jpg

diny skrev:
Börjes har en longer/körgjord för 159kr som är gjord i kraftig bomullsväv. Den är fullstor men är kanonlätt att korta av (man får korta av på båda sidorna) Vi klippte inte av utan bara vek så det gick och sprätta upp och använda på en annan häst. Använde den när vi började köra en shetlandskorsning.

2405.jpg

Så gjorde jag till min shettisplutt, sydde in gjorden ordentligt på sidorna :angel:

Kan inte påstå att det var en 4-5cm att korta av :D. Tror den nog skulle passa en ardenner oxå.

haha minst, jag sprättade upp den och provade den på min nuvarande d ponny som är ganska maffig och den blev förstor :smirk:

Har inte provat själv men vet en som använder Hööks tömkörningsgjord med en extra kort dressyrgjord till.

Liknande trådar

Utrustning Hej! Jag har nu ridit på ridskola i ett år och tycker verkligen att det är helt fantastiskt. Jag känner att jag börjar få en djupare...
Svar
9
· Visningar
662
Senast: cowgirl81
·
Utrustning Nu måste jag få puttra ur mig litegrann. Varning för extremt nördigt prat om reflexer 😂 Jag ÄLSKAR reflex- och varselkläder. Jag vet... 2 3
Svar
52
· Visningar
3 420
Kropp & Själ Egentligen har jag ett fantastiskt bra liv. Jag älskar mitt lilla hus, jag älskar mitt yrkesval, jag har bra kollegor och en bra chef... 2 3
Svar
42
· Visningar
3 159
Senast: Thaliaste
·
Hundhälsa Jag har en liten tik som har haft ett helt gäng juvertumörer. Hon är opererad 3 gånger för det, hon blir väldigt påverkad av dessa... 2
Svar
28
· Visningar
3 010

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka