Tonåringar kastade sten på oskyldiga hästar – nu ber stallet bara om en enda sak: ”Uslingar”

I söndags kastade några barn sten på Färjestad ridklubbs och Stall Hällebäcks hästar.
Nu kommer ridklubben med en viktig uppmaning till allmänheten.
 
Fick du tag på dem? Jag hoppas du gjorde en polisanmälan. :rage:
Nä, fick inte tag i dem. Pratade bara med en lärare på skolan som sa att han skulle "ta hand om allt". Jag fick en rejäl hjärnskakning och var inte riktigt skarp om man säger så. Dessutom var jag tvungen att få hem häst och vagn till stallet, och därefter cykla till vårdcentralen.

Herregud, det låter helt absurt ju :crazy:

Är snart tjugo år sen.
 

Liknande trådar

  • Artikel
Dagbok Det är så konstigt. Ibland kan jag känna det som att jag hamnar i ett ”förvildat” läge där jag plötsligt blir som skygg för allt och...
Svar
1
· Visningar
602
Senast: Tualma
·
Hästhantering Min "nya" häst (Eden) som jag köpte i höstas är väldigt påverkad av andra hästar, och det blir inte bättre och jag vet inte exakt hur...
Svar
9
· Visningar
2 735
Senast: Nahar
·
Hästmänniskan Gammal användare - nytt nick för att få helt utomstående åsikter på problemet, som inte grundar sig på inlägg jag skrivit tidigare...
2
Svar
38
· Visningar
11 247
Senast: QueenLilith
·
Relationer Varning för vääääldigt långt inlägg! Jag skriver sällan personliga saker här men nu känner jag att jag skulle behöva andras syn på...
2 3 4
Svar
74
· Visningar
24 134
Senast: alazzi
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Hundrädda
  • Uppdateringstråd 29
  • Airtags, selar etc

Hästrelaterat

  • Vad gör halvblodsägare?
  • Ridskoleryttare
  • Dressyrsnack 17

Omröstningar

Tillbaka
Upp