Torisons Extra Light

• Utrustning
  • Trådstartare Trådstartare Bubben91
  • Startdatum Startdatum
  • Svar Svar 10
  • Visningar Visningar 769
B

Bubben91

Är det någon som har en sådan?
Har en sådan hemma nu som jag ska testa.

För/nackdelar??

Sv: Torisons Extra Light

Jag har en med dressyrsitsen som tillval. Den är bra, man kommer väldigt nära hästen! Har haft min i drygt ett år.

Är det någon som har hoppat i den då??
kom igen nu!

Jodå, det går bra, men kanske inte tävlings träna och liknande.

Jag skulle inte hoppa över 50 cm i en Torsion, tror inte den tar upp dom kraftigare stötarna som blir då. I så fall kanske med en tjockare padd av ett riktigt bra stötdämpande material, men jag vet inte.

Håller med. Sadlarna är för mjuka för det, och jag hade inte hoppat i en bomlös som Freeform heller. Jag testade att hoppa knappt 30 cm i den, och man märkte att hästen reagerade i landningen (och då var det ett travhopp).

Bubben91 skrev:
Är det någon som har en sådan?
Har en sådan hemma nu som jag ska testa.

För/nackdelar??

gå in på deras hemsida vetja :bump:
Du får nog söka på google.se och skirva i Torsion jonsered så kommer det upp en massa val.
På deras hemsida har dom skivit jätte mycket om sadlarna.

Jag hade själv en torion extra light som jag lånade av stallets isis som jag bara älskade.
Men nu så rider jag i bland i trekkingen. den är nästan lika bra som lihten men jag föredara lighten

Liknande trådar

• Låst
Utrustning Vad behöver jag för utrustning för att lägga i tappade broddar på hästen? Min häst tappar snabbt broddar med nuvarande hovslagare vilket... 5 6 7
Svar
132
· Visningar
4 900
Senast: Görel
·
Utrustning Tveksamt om det räknas till utrustning kanske, men jag undrar om man alltid måste blöta dem? Jag trodde (kanske i min enfald?) att nu...
Svar
12
· Visningar
766
Senast: fio
·
Utrustning Behöver investera i en klippmaskin men det är ju en djungel. Har använt en DeLaval CB35 som jag tyckte var trevlig och även en annan som... 2
Svar
20
· Visningar
765
Utrustning Min ryktväska faller snart i småbitar och behöver bytas ut. Finns ju rätt många olika varianter att välja mellan, hoppas att buke som... 2
Svar
25
· Visningar
1 734
Senast: Edla
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Dalmatiner
  • Spindeltråden (utbruten från Vad gör vi CXIII)
  • Valp 2025

Hästrelaterat

Tillbaka