Bukefalos 28 år!

Torka blodpudding?

Sv: Torka blodpudding?

Det finns sockerfri blodpudding :)

Jag visste faktiskt inte att det innehåller lök och öl? Måste jag kolla upp..
 
Sv: Torka blodpudding?

Jag är inte så orolig. Mina hundar är vana allätare. Det slinker ner vanligt människogodis, kakor, bullar, matrester mm. Inga mängder men visst händer det, de har aldrig varit sjuka. Inga dåliga magar, bra tänder, bra hull och päls.
 
Sv: Torka blodpudding?

Vallhund har några länkar hon brukar lägga upp när lök kommer på tal. Men enkelt uttryckt: lök ger hundar blodbrist (kan påverka fler kroppssystem också, minns dock inte). Har inte forskat djupare i hur mycket lök som behövs för att blodvärdet ska sjunka eller hur mycket blodvärdet behöver sjunka för att påverka hunden, så det vet jag inte. Ger mina hundar köttbullar med jämna mellanrum (som innehåller lök) och kommer, inspirerad av denna tråd, även att torka blodpudding. Tänker mig att de små mägnder jag ger inte är något större bekymmer, men jag kan ha fel. Inget som märks på hundarna i nuläget iaf.

Jo att lök var farligt visste jag med hade ingen aning om att blodpudding innehåller det :eek: Jag ger vissa dagar några nävar blodpudding, medan andra gånger får hon inget på 2-3 dagar..

Någon som vet hur stor risken egentligen är att hunden faktiskt får i sig en olämplig mängd? Eller hur stor risken är att hunden påverkas av att få en mindre mängd under längre tid?

Min tik har nämligen varit tröttare än vanligt det senaste men har trott att det är nåt som kommit med åldern. Hon fyller nämligen 6 år i år.. Då jag själv haft problem med anemi så känner jag igen symtomen, om dom nu är liknande för människa och hund.
 

Liknande trådar

Skola & Jobb Hur funkar det egentligen? Jag hoppade av gymnasiet efter första året och började jobba, på grund av skoltrötthet och allmänt dåligt...
Svar
3
· Visningar
2 196
Senast: DeadSerious
·
Småbarn Hej! Maja 2,5 år har alltid varit kräsen när det gäller mat, eller iaf från ca 1-1,5 års ålder. Hon är modell mindre, men följer sin...
2
Svar
20
· Visningar
38 600
Senast: Brandgul
·
Övr. Hund Jag vill berätta för er om en mycket speciell hund. En Finsk lapphund kom till oss den 25:e September 1997. Jag satt hemma hos min...
2
Svar
25
· Visningar
3 473
Senast: Disen
·
R
Övr. Katt Jag måste bara berätta om min lilla fröken för hon är bara så underbar. Det började i morse då jag upptäckte att hon såg ofantligt...
Svar
4
· Visningar
1 497
Senast: MissFideli
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

  • Lädervård
  • Servering på tävlingar
  • Älgflugor

Omröstningar

  • Stänger du toalettlocket?
Tillbaka
Upp