Torkskåp i sadelkammare?

Blir ganska mycket att avfukta/värma upp hela sadelkammaren som är 25 kvm golvyta och 3.5 m i takhöjd :nailbiting:
Vi avfuktar sadelkammaren oavsett, man hänger ju in svettiga schabrak där liksom. Du har inte möjlighet att bygga in en "skrubb" som du kan isolera massor och värma + avfukta just när du har blöt tvätt?
 
När vi flyttade hit fanns det ett torkskåp för täcken i sadelkammaren. Det åkte ut ganska omgående. Helt värdelöst var det eftersom täckena hamnade så nära varandra att det tog evigheter att få dem att torka. Istället satte vi upp täckeshängare liknande de som täcken brukar hänga på i affärer för att visas. Satte in en bra avfuktare och ett mindre oljeelement och även dyngsura täcken är torra på morgonen efter.
 
Tack för alla tips! Har absolut plats för att bygga ett torkrum, inga konstigheter alls. Men det var inte det jag efterfrågade, utan jag ville ha alternativ :)
 
Barnet för skala :D
Electrolux wascator TS180LE
(Har fler bilder om du vill ha)
877262D3-9A40-4A5E-ABFA-C2F45503B5EE.jpeg
 
Jag håller helt med dig om hellre rum/skåp med fläkt. Men TS ville inte ha torkrum. Och det blir det ju kanske även med inbyggt skåp, bara ett väldigt litet torkrum?
Ja, det var lite så jag tänkte. Inte rum utan platsbyggt skåp liksom. Men visst är det enkelt att sätta in två torkskåp istället, om det finns som passar för stora skrymmande saker.
 

Liknande trådar

Hemmet Jag har en idé om det perfekta skåpet/minigarderoben. Tyvärr verkar ingen annan dela min vision, så jag hittar ingenting att köpa...
2
Svar
28
· Visningar
1 259
Senast: Lyan
·
Övr. Hund Inser att det kanske inte finns något bra svar på min fråga men tänker att om någon har nåt bra tips så är det här på Buke i alla fall...
Svar
16
· Visningar
1 185
Senast: Snurrfian
·
Kropp & Själ Lite luddig rubrik kanske men kom inte på något som riktigt passade. Det är är apropå tråden om hur man klarar ett tråkigt jobb där det...
2 3 4
Svar
62
· Visningar
4 357
Senast: Grazing
·
Hundavel & Ras Jag har så smått börjat fundera på en till hund inom ett par år, men känner att jag behöver bolla lite tankar om rasval. Tack på förhand...
7 8 9
Svar
179
· Visningar
9 895
Senast: Bulldoozer
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Göra inlägg med mobilen
Tillbaka
Upp