Tornerspel

Re: Bjällror!

Jamen då så! Jag gillar bjällror (det kan alla som sett mitt schabrak intyga)!

Jag visste att det fanns en form av tornering på gatorna i Italien, men visste inte det med bjällrorna! Alltid roligt att lära sig något nytt!
 
Hei!

Jeg er med i en middelaldergruppe i Norge, og vi rir med platerustninger, og prøver å være så korrekte som mulig, bl.a når det gjelder stoff, tråd, våpen osv. Flere av oss har lagt oss på en ganske dyr periode, 1450- tallet, og mitt store mål er å skaffe meg en italiensk plate rustning fra ca 1450... Lov å ha drømmer ikke sant?
I vår gruppe prøver vi å unngå snarveier, og billige erstatninger. Flere av oss syr kostymene våre for hånd... Sjekk linken:
http://flammensorden.laiv.org/

Sidene er ikke helt oppdaterte, og de fleste av oss har skaffet oss nytt utstyr...

Mvh Chevaleresse ;) ;)
 
Takker og bukker for det! :o :D Ellers har jeg hørt et lite rykte om at Celeres Nordica skal melde seg inn i IJA? Stemmer det? Vi er også medlem av IJA...
Tornerspel er ikke så utbredt i Norge enda, men interessen er stigende. Det er en gruppe til som også driver med dette, Frilansene. De rir også med platerustninger, men har lagt seg på en litt tidligere periode.
Link: http://www.stridshest.no

Mvh Chevaleresse :) :)
 

Liknande trådar

Relationer Skriver under anonymt nick nu. Det är väldigt långt och jag vet inte om jag kommer få några svar, men känner att jag behöver stöd och är...
2
Svar
27
· Visningar
9 513
Senast: Imna
·
  • Låst
  • Artikel
Dagbok Jag har en dröm. Jag skulle så oerhört gärna vilja ut och VANDRA. Först och främst Sörmlandsleden, eftersom jag bor i Sörmland, men jag...
Svar
14
· Visningar
1 949
Senast: AraSlei
·
F
Hundavel & Ras Alltså jag har brytt huvudet åt det här med nästa ras i säkert ett år nu, utan några egentliga framgångar. Jag vet vad jag vill ha, men...
Svar
6
· Visningar
2 283
Senast: Dentaku
·
Hästmänniskan Jag vet att den enda som kan besluta om detta är jag själv, men lite input från oberoende personer kan ju aldrig vara fel, är oerhört...
Svar
16
· Visningar
1 786
Senast: ameo
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp