Tornerspel?

• Övr. Grenar
  • Trådstartare Trådstartare Bellebus
  • Startdatum Startdatum
  • Svar Svar 4
  • Visningar Visningar 1 037
B

Bellebus

Jag och en stallkompis hade tänkt "leka lite tornerspel", med några lite lättare och ofarliga grenar, eftersom ingen av oss är särskilt tränade på det här.
Nu undrar jag vilka grenar man kan ha med?

Tacksam för lite tips... :)

Sv: Tornerspel?

Vi har tornerspelsträning nu på lördag i Alsike utanför Uppsala, kom och titta eller ännu bättre, ta med hästen och prova.

(nu är det så att alla med häst kan komma och prova)

närmaste riddarsällskapet för er är nog "Bockens Kämpar" hemsida men om ni vill ta er till Alsike kan jag varmt rekomendera Nordic Knights :angel:

Tack för tipsen.. men vi hade inte tänkt göra nåt jätteseriöst av det..
Tänkte bara göra upp en liten lätt bana hemma ute på någon äng eller så...

jag brukar öva mig på spjutgrenar genom att ta en stör och t ex försöka träffa en träplatta som ligger på marken, slå ner en petflaska på hinderstöd o s v. Snegla på Gymkhanans grenar och låt bara fantasin stoppa er (och säkerheten så klart!)

Ett bra tips är att ha någon stackare som hjälper er från marken.
Men om ni tycker att det är kul och vill testa - jätteseriöst eller inte - men det skadar inte att komma och träna med oss - vem vet... Ni kanske blir jätteseriösa ;)

Liknande trådar

Ridning Hejsan! Jag och min ponny tävlar fälttävlan där dressyren inte är vår starka gren, ponny ser inte meningen med att gå i form😅. Just nu...
Svar
2
· Visningar
597
Senast: Freazer
·
Western Hej! Jag är ganska ny inom westernridning och håller fortfarande på att lära mig, så jag rider på en låg nivå. Min tränare har dock...
Svar
2
· Visningar
570
Senast: Ramona
·
Övr. Hund Hej, Vill kanske mest skriva av mig eller få lite tips kanske! Min kille är snart 1 år. Jag tycker vi har god kommunikation för det...
Svar
9
· Visningar
1 167
Senast: inverterad
·
Övr. Katt Har lite beslutsångest gällande hur jag ska göra. Har en 14-årlig katt som sover hela dagarna, vilket inte är så konstigt med tanke på...
Svar
1
· Visningar
501
Senast: Sassy
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Dalmatiner
  • Valp 2025
  • Akvarietråden V