Torr hy på kvällen - något som inte fläckar?

Ja, den binder fukt.
Hm, då tror jag faktiskt att jag tar den lätta vägen ut och testar NIODs serum till att börja med. Känns ju bra att ta något i samma serie som jag redan vet fungerar med min hy och så vidare.


Men tack allihopa för alla tips! Funderar på att lägga till någon av krämerna på morgonen faktiskt, som skydd mot dagens vind och kyla. Typ en vinterversion av sommarens solkräm?
 
En tanke från mig är att på vintern är vår luft väldigt torr och kan leta till uttorkning i huden, och då kan det krävas att man återför fukt till huden innan man lägger på en skyddande creme. Att mjukgöra huden är inte alltid detsamma som att återfukta den.
En produkt jag gillar att använda ett par lager av under en skyddande creme är Neogen Real Ferment Micro Essence-den är doftfri, kommer i glasflaska (plastlock dock) och innehåller ett antal ingredienser för "rehydration", inte bara moisturizing. Den är som ett ansiktsvatten och absorberas snabbt av huden, lämnar garanterat inga gula fläckar. Mild mot huden och värd varenda krona.
 
Jo Fenuril är också bra! Den brukar jag använda ibland.
Bägge är ju medicinska krämer utvecklade uttryckligen för torr (och atopisk) hud.

Jag utvecklade allergi mot karbamid när ett pucko till läkare skrev ut en mycket stark karbamidkräm till mina blödande atypiska eksem... så jag skulle vara försiktig med karbamid på hud som redan är rejält stressad.
 
Jag utvecklade allergi mot karbamid när ett pucko till läkare skrev ut en mycket stark karbamidkräm till mina blödande atypiska eksem... så jag skulle vara försiktig med karbamid på hud som redan är rejält stressad.

Samma här! Dessutom får jag inte alls lika bra resultat som med fuktserum innan kräm, så jag har samma strategi på kroppen.

Även fenuril och liknande lägger sig som ett lock på mig, och ger inte någon vidare lindring mer än att det slutar fjälla.
 
Samma här! Dessutom får jag inte alls lika bra resultat som med fuktserum innan kräm, så jag har samma strategi på kroppen.

Även fenuril och liknande lägger sig som ett lock på mig, och ger inte någon vidare lindring mer än att det slutar fjälla.
Fenuril innehåller ju också paraffin.
 
Fenuril innehåller ju också paraffin.
Yes, går bort för mig av den anledningen. Hade ju varit lagom smart av mig att undvika plastförpackningar men samtidigt köpa oljeprodukter.

Sen litar jag inte riktigt på saker bara för att de säljs på apotek/säger sig vara medicinska. Väldigt mycket sånt som innehåller en hel del ohälsosamma ämnen. Men det är nog en annan diskussion.
 
Okej? Kan ju fortfarande finnas även om du inte hört om det? Eller vet du allt i världen eller? Jag hade kontakt med läkare uppenbarligen som sa åt mig att sluta med salvan. Har sedan fått samma reaktioner av vanliga salvor med karbamid.

Men oj, varför så otrevlig? Att man inte har hört talas om allergin innan betyder ju inte att man misstror att den finns.
 

Liknande trådar

Övr. Hund INFÖR VALPKÖPET Häll ut pölar av kall äpplejuice på golvet och mattorna och gå sedan runt barfota med ljuset släckt Gå till...
Svar
3
· Visningar
1 099
Senast: Cezzan
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Uppdateringstråd 29
  • Lösa hundar
  • Akvarietråden IV

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hämta eller sälja? Toyota Auris
Tillbaka
Upp