Torrt, sönderbränt bete?

finapina

Trådstartare
Har ett torrt, rätt gult och lite sönderbränt bete. Gräset har inte orkat växa mkt alls där i år.Finns lite inslag av vissa tuvor med längre gräs. Är det ngn näring/ stressat i det torra, korta? Mkt socker eller har det "gett upp"? Hästarna har inte gått där sen i oktober.
 
Har ett torrt, rätt gult och lite sönderbränt bete. Gräset har inte orkat växa mkt alls där i år.Finns lite inslag av vissa tuvor med längre gräs. Är det ngn näring/ stressat i det torra, korta? Mkt socker eller har det "gett upp"? Hästarna har inte gått där sen i oktober.
Ingen näring eller socker i det torra och gula gräset.
Flera ställen får ni snart regn och då blir det massa med socker i det lilla gröna gräset.
 

Liknande trådar

Foder & Strö Såhär års överöses man av artiklar, reklam från fodertillverkare mm på temat att ta in hästarna från betet och "stalla in". För mig är...
2
Svar
34
· Visningar
3 832
Senast: Roheryn
·
Hästhantering Detta är en ganska lång historia och jag kan ha svårt för att vara kort och koncist. 2022 blev mitt halvblod ensam och behövde...
3 4 5
Svar
92
· Visningar
6 198
Senast: Sirap
·
Foder & Strö Hej! Jag har drabbats av riktig fångest,trots att jag har en ponny som inte ens haft fång.Jag läser och läser om alla hästar som...
Svar
4
· Visningar
1 229
Senast: sassiball
·
Hästhantering Skulle behöva lite tips och idéer då inspirationen och motivationen för närvarande tryter och det helt enkelt är enklare att bara låta...
Svar
2
· Visningar
687
Senast: ylvalill
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp