Torsion pad

TinyWiny

Trådstartare
Har funderat på att köpa en "ny" beg bomlös sadel, till den finns det en pad som det står Torsion på någon som vet vad det är för pad?
Är det kanske bara till Torsion sadlarna?
Är helt borta på det här med bomlöst så lite hjälp mottages tacksamt:bow:

Sv: Torsion pad

De padar som Torsion (alltså Torsion-fabriken, inte den svenska återförsäljaren som vägrar att sälja originalpadarna nu för tiden) själva tillverkar är i ull med filtinlägg, ibland har de ovansida i kraftigt tyg. De är jättebra och borde funka lika bra till Torsion-kopior som till äkta Torsion.

Sv: Torsion pad

Jag har en torsion padd/schabrak till min knights bearback.

Det är jätte bra kvalitet på padden. Iläggen är i "tempur material"(hoppas du vet vad jag menar).
Yttertyget på min är typ bävernylon och undersidan är...lite svår att förklara men jag tror att det är samma tyg som det är på bilklädsel...lite sträv men mjuk..ja, "hårigt" som sammet men strävare struktur...:crazy:

Jag har haft den i snart 3år och jag är jätte nöjd.

Liknande trådar

Utrustning Jag vill gärna veta mer om bomlösa sadlar då jag inte har någon erfarenhet av dessa. Är de skonsammare mot hästen i jämförelse med en...
Svar
2
· Visningar
186
Utrustning Är det någon här som rider i ghost sadel? Jag funderar på att köpa en sådan men har inte suttit i en sådan tidigare. Den bomlösa sadel...
Svar
18
· Visningar
1 153
Utrustning Jag har en två-åring som kommer börja bli inriden mot slutet av året då hon kommer vara runt 2,5 år. Vi har ett fåtal pensionerande...
Svar
8
· Visningar
625
Utrustning är äntligen mest nyfiken för har aldrig råkat ut för detta innan. Men beställde en sadel genom en svensk butik som säljer mycket bomlösa...
Svar
10
· Visningar
928
Senast: MissFideli
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka