Totalvikt osv

Pernilla79

Trådstartare
Hej! Behöver eran kunskap :)
Ska köpa en b-korts hästlastbil. Vill dra en husvagn med den också.
Tänkte ta utökat eller BE men vet att den kan ju dra på b med. Kanske räcker...
Vad ska vikten på lastbilen vara & på husvagnen för att jag ska få dra på b kort? Någon som vet?
Mvh

Hej! Behöver eran kunskap :)
Ska köpa en b-korts hästlastbil. Vill dra en husvagn med den också.
Tänkte ta utökat eller BE men vet att den kan ju dra på b med. Kanske räcker...
Vad ska vikten på lastbilen vara & på husvagnen för att jag ska få dra på b kort? Någon som vet?
Mvh
Totalvikt bil + totalvikt husvagn = 3500kg

Hur tänker du att du ska kunna dra med ett B kort? Lastbilen i sig har ju en totalvikt på 3500 kg? Kan inte tänka mig att det finns husvagnar som enbart är lätta släp ? Kommer krävas BE

Tror du behöver BE för det. Möjligen att du kan hitta någon som du kan dra på utökad B, men det är nog bäst att kolla på specifik husvagn + lastbil på transportstyrelsen.

Liknande trådar

Utrustning Jag skulle så gärna vilja ha ett eget hästsläp. Problemet har varit att jag bara har B-kort och ingen bil som kan dra. Nu står jag dock... 2
Svar
20
· Visningar
1 085
Senast: tara
·
Utrustning Jag vill gärna veta mer om bomlösa sadlar då jag inte har någon erfarenhet av dessa. Är de skonsammare mot hästen i jämförelse med en...
Svar
2
· Visningar
176
Utrustning Hej allvetande bukefalister! Jag har precis köpt mig en hästtransport, en Blomert Nairobi från 2013 för att vara exakt. Jag skulle...
Svar
9
· Visningar
464
Senast: warg
·
Utrustning Jag har en två-åring som kommer börja bli inriden mot slutet av året då hon kommer vara runt 2,5 år. Vi har ett fåtal pensionerande...
Svar
8
· Visningar
537
Senast: Honey07
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka