Bukefalos 28 år!

Tråd för random bilder med roliga texter II

Status
Stängd för vidare inlägg.
Screenshot_20230111-160241.png
 
Inte ser - hör ;)
Det är starkt drivet av medfödda instinkter. Och triggas av ljudet av forsande/porlande vatten. Det går att få bävrar att börja stapla pinnar ovan på en högtalare med rätt ljud och vid rätt tid på året. Smart för det gör att de alltid bygger på vid dammens lägsta punkt, alternativt lappar där den läcker.

(Vänta detta var inte Jag funderar på-tråden. :o Sorry jag tyckte bara detta var så sjukt intressant när jag läste om det. Har man försökt riva en bäverdamm så inser man att det är redigt byggt, inte bara lite uppslängda pinnar. Vet ni för övrigt att de har en delad klo på bakfoten för att kunna kamma pälsen med!)
 
Tycker den funderingen är lite kul 🤷🏼‍♀️ när jag var liten fanns såna nappflaskor till dockor, och det var ju ren magi att vätskan i försvann när man vände den upp och ner, men kom tillbaka när man vände den rätt. Jag fattar fortfarande inte hur det fungerade fast jag tror jag läst om det 🤷🏼‍♀️ jag fnissar dock till varje gång den bilden dyker upp.
Flaskan är dubbel, vätskan pressas mellan två lager, därför ser det ut att fylla den :)
 
Tycker den funderingen är lite kul 🤷🏼‍♀️ när jag var liten fanns såna nappflaskor till dockor, och det var ju ren magi att vätskan i försvann när man vände den upp och ner, men kom tillbaka när man vände den rätt. Jag fattar fortfarande inte hur det fungerade fast jag tror jag läst om det 🤷🏼‍♀️ jag fnissar dock till varje gång den bilden dyker upp.
De finns fortfarande. Dottern fick såna i julklapp till sin docka (var ett tvåpack, en med gul juice och en som ser ut som mjölk @Nahar :) ).
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Tjatter Tänkte det vore kul med en sån här tråd också! :D (Skriv gärna ungefär hur långt klippet är så om man inte vill kolla långa klipp kan...
Svar
1
· Visningar
294
Senast: Rosett
·
Gnägg Jag hittade en hel bunt roliga bilder med hästar som jag kände inte skulle passa läggas upp i den allmänna tråden utan i en egen tråd...
2
Svar
21
· Visningar
977

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hämta eller sälja? Toyota Auris
Tillbaka
Upp