Tråd för random bilder med roliga texter II

Status
Stängd för vidare inlägg.
Apropå Pluto, fick precis syn på den här :laugh:
6dfa65628527cd4c1bbaa5b22586a7d339bdca65.jpg
Aww, stackars Pluto! :cry::heart :laugh:
 
Icke, Pluto är en dvärgplanet!
#savetheplutonians

pluto-i-just-googled-it.gif


(Och sötare än alla planeter som finns :love: )
Make make är sötare 🤪
Jag googlade för att hitta foton av planeterna för att avgöra i denna viktiga fråga och hittade på popsci.com och måste säga att @gul_zebra har en poäng, Pluto har läckra färger. Synd dock att de inte har ett bättre foto av Saturnus, det är ju planeten jag vill se, inte motljuset! Annars var Uranus ändå rätt läcker

Jag råkade även hitta att Google har en grej där man kan se hur planeten skulle se ut i ens omgivning och för ett ögonblick tänkte jag att det såg ut som att planeten skulle få plats i mitt lilla badrum (Plutos radie utifall någon annan också börjar undra: 1 188,3 km) :rofl:
 
I någon sekund när jag rörde fingret mot planeten jorden på Googles grej som jag länkade till i förra inlägget så hann jag tänka vad om jag rör på jorden i verkligheten nu :cautious::rofl:
 
Nä jag ändrar mig @Tranan och @gul_zebra - Venus it is! 😍
Screenshot_20230317-005429_Google.jpg

Venus har varit typ min favorit sedan jag fick den att göra ett skolarbete om i lågstadiet, borde ha vetat att hon inte skulle svika mig nu heller! :D
 
3925f06f8f0f72d43a2378bc3aeb82f93c34665a.jpg

Detta ska vara lite av ett skämt men även om jag relaterar till ovan så är det lustiga att varje gång någon börjar prata till mig och jag har inte glasögonen på så måste jag stoppa dem och säga "jag kan inte höra dig utan mina glasögon!" (vilket jag inser låter knasigt), vilket känns mycket mera relaterat till bilden ovan :rofl:



(Jag läser väldigt mycket på läpparna pga min hörselskada :D)
 
Senast ändrad:
8fdc27167e5c03fb02c33da4727cbbe0a7c199cf.jpg

Vi har ett kylskåp i sommarstugan som är så pass nedsliten på dörren (ett naturligt ställe att lägga handen på när man öppnat dörren och ska stänga den) att metallen under är blottad, dvs färgen har slitits bort genom åren, och är lite böjd. Och den bara går :cautious: amazing.
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Tjatter Tänkte det vore kul med en sån här tråd också! :D (Skriv gärna ungefär hur långt klippet är så om man inte vill kolla långa klipp kan...
Svar
1
· Visningar
231
Senast: Rosett
·
Tjatter T Har funnits några sådana här trådar tidigare men hittade ingen som var riktigt aktuell. Tänkte vi kunde ha en tråd där vi delar med...
Svar
0
· Visningar
313

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Göra inlägg med mobilen
Tillbaka
Upp