Problematisk
Trådstartare
Jag fick inte lämna avdelningen heller (eller, jag klarade inte av att gå så långt snarast). Finns det ingen i närheten som kan handla åt dig? Det är ju värdelöst att försöka bli bättre oavsett vad man är inlagd för om maten är hemsk.
Sedan kan jag säga att en stor anledning till att jag gick till Maxi var för att min stackars granne skulle få katrinplommon. En del av personalen betedde sig som svin mot henne, förmodligen för att hon upplevdes som besvärlig för att hon hade svårt att uttrycka sig (forna Jugoslavien). Hon var döende i cancer pga en hjärntumör och operationen hade ställt till det ännu mer med hennes språk (som var helt ok, det tog bara mer tid när hon skulle prata svenska). Hon skulle transporteras till Göteborg för att få dö i närheten av sina barn som bodde därTyvärr mellanlandade hon på medicin i Falun
De låtsades inte förstå henne HELA tiden, suckade över hennes sprut- och nålrädsla när de skull ta prover och vägrade ge henne katrinplommon trots att hon hade fått det tidigare på en annan avdelning. Hon stod på höga doser smärtstillande så hon var trög i magen och katrinplommonen hjälpte. Jag var så vansinnigt arg på hela situationen att det nog var därför jag orkade gå till Maxi.
Men fy fan rent ut sagt!!
Jag känner ingen inom typ 10 mils radie, försökte få en kompis att komma hit med lite lösgodis men det gick inte