Bukefalos 28 år!

Tradera - igen

@hier
Det kan ju vara så att du har en lukt hemma son du inte märker men som hon inte gillar.
Dvs människor etc luktar.
Jag säger inte att du eller ditt hem är äckligt utan att människor gillar och ogillar olika lukter.
 
Men min erfarenhet är att begagnade kvalitetskläder håller sig snygga betydligt längre än nya i billigare prisklasser.
Vilket gör att det blir billigare i längden, eller möjlghet till en litet större garderob.

Visserligen är det så även om jag är tveksam till att det är då man lägger ut dom på tradera!

Sen... Dyrast är verkligen inte alltid bäst!
 
Visserligen är det så även om jag är tveksam till att det är då man lägger ut dom på tradera!

Sen... Dyrast är verkligen inte alltid bäst!

Oh nej. Det finns massvis med kvalitetsgrejer på Tradera, det är inte bara privatpersoner som säljer utan även mindre företag. Och sen för att inte tala om hela vintagetrenden. När man har burit välarbetade och skräddade plagg från t ex 40-50-talet inser man kontrasten mot dagens kedjor där grejerna går sönder eller tappar formen efter typ två tvättar.

Du verkar ha lite förutfattade meningar om Tradera och second hand-marknaden överlag ;)
 
Uppdatering:

fick svar idag från köparen, hon var mycket trevligare idag så hon hade väl en dålig dag eller något igår :p

Hon tror också att något har hänt under frakten, för den luktar verkligen så starkt att jag också borde ha märkt det. Så nu har vi mejlats och skämtat om vad som kan ha hänt och jag har skrattat åt hennes förtvivlade försök med diverse vädring, 3 maskintvättar, lägga i frysen, ättika, rubbet :rofl:

Hon får pengarna tillbaka och jag slipper dåligt omdöme, så slutet gott allting gott:D Och jag har lärt mig att använda dubbla plastpåsar hädanefter. :angel:
 
Min hatkärlek till Tradera fortsätter :idea:

Jag sålde häromdagen en helt ny och oanvänd BH som har legat i garderoben och skräpat i säkert två år. Provad en gång. T om prislapparna kvar.

Idag fick jag ett argt mail från köparen, som undrade vad i helv*te jag har gjort med BH:n, att den stinker och att hela hon behöver högtryckstvättas efter att ha provat den i 2 sekunder (typ ;)).

Jag svarade vänligt att jag beklagar stanken (för mig helt obegripligt) och undrade om hon kan specifiera närmare vad plagget stinker av.

Har inte fått svar ännu, men jag tänker ju rent spontant - kan det vara hästlukt? Trots att den har legat i en låda som aldrig har haft "hästiga" kläder i sig?
Eller vad annat kan det vara som jag själv inte känner?
Kan paketet ha blivit perforerat under transporten så att BH:n sugit åt sig annat utanför?
Sätter sig hästlukt överallt tillslut?

Jag kan ju tycka att jag borde ha känt något, med tanke på hennes kraftiga reaktion. :confused:

Slutligen - hur ska jag lösa situationen så jag inte riskerar negativt omdöme? Vad hade ni gjort i min sits?

Undrar om hon menar den där unkna garderobslukten som kan uppstå i kläder som legat oanvända lång tid. Jag kan känna den, men det verkar som inte alla kan det.

Verkar inte finnas nåt botemedel mot det, mer än typ kasta plaggen som luktar, för det hjälper inte att tvätta dem, lukten stannar kvar ändå.
 
Oh nej. Det finns massvis med kvalitetsgrejer på Tradera, det är inte bara privatpersoner som säljer utan även mindre företag. Och sen för att inte tala om hela vintagetrenden. När man har burit välarbetade och skräddade plagg från t ex 40-50-talet inser man kontrasten mot dagens kedjor där grejerna går sönder eller tappar formen efter typ två tvättar.

Du verkar ha lite förutfattade meningar om Tradera och second hand-marknaden överlag ;)

Jag tror inte du läste mitt inlägg. Att det finns kvalitetsprylar där vet jag!
 
Min hatkärlek till Tradera fortsätter :idea:

Jag sålde häromdagen en helt ny och oanvänd BH som har legat i garderoben och skräpat i säkert två år. Provad en gång. T om prislapparna kvar.

Idag fick jag ett argt mail från köparen, som undrade vad i helv*te jag har gjort med BH:n, att den stinker och att hela hon behöver högtryckstvättas efter att ha provat den i 2 sekunder (typ ;)).

Jag svarade vänligt att jag beklagar stanken (för mig helt obegripligt) och undrade om hon kan specifiera närmare vad plagget stinker av.

Har inte fått svar ännu, men jag tänker ju rent spontant - kan det vara hästlukt? Trots att den har legat i en låda som aldrig har haft "hästiga" kläder i sig?
Eller vad annat kan det vara som jag själv inte känner?
Kan paketet ha blivit perforerat under transporten så att BH:n sugit åt sig annat utanför?
Sätter sig hästlukt överallt tillslut?

Jag kan ju tycka att jag borde ha känt något, med tanke på hennes kraftiga reaktion. :confused:

Slutligen - hur ska jag lösa situationen så jag inte riskerar negativt omdöme? Vad hade ni gjort i min sits?
Jag tror vissa sätter det i system för att få grejer gratis.

Har själv varit med om det när jag sålt barnkläder och skrivit begagnad och slitage och visat bilder och ändå fått klagomål på just det.
Jag har betalat tillbaka pengar och ibland även frakten utan att ens få ett tack för saken.

Sen har jag varit med om att få skadade grejer pga dålig packning och smutsiga grejer. När jag påtalat det har jag blivit hotad med hämdomdöme om jag lämnar negativt.

Surt, men dom flesta är ändå rätt ok.
Har köpt och sålt en del på tradera. Dom flesta är helt ok och jag gillar verkligen tanken med återvinning.
 
Du verkar ha lite förutfattade meningar om Tradera och second hand-marknaden överlag ;)

Förutfattade mening vet jag inte om jag håller med om? Alla tycker ju olika?

Jag skulle heller aldrig som @fio köpa en bh på tradera, just för att det är underkläder. Det finns mängder med rea och halva reapriser och det ofta på kläderna i butikerna. Kan vara snorbilligt det med.

Sen har jag ingen åsikt om att folk handlar begagnade underkläder, det är inte min sak att döma och ärligt talat så bryr jag mig inte vad du eller hon eller han har på sig under :)
 

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hämta eller sälja? Toyota Auris
Tillbaka
Upp