Trädfällning - inte ROT väl?

• Fritid
  • Trådstartare Trådstartare tanten
  • Startdatum Startdatum
  • Svar Svar 1
  • Visningar Visningar 864

tanten

Trådstartare
Hörde av mig till bekanten, som numera har skogsfirma. Vi hade talats vid lite löst om att de skulle komma hit och ta ner träd.

Nu sa han att de gärna ville göra detta innan jul! Hjälp - det kommer att kosta pengar... de ska ta ner träden och kapa upp i bitar (som jag sedan ska klyva till ved)

Frågan - inte räknas väl trädfällning på en tomt till ROT-tjänster väl?

/tanten - griper efter halmstrån..

Sv: Trädfällning - inte ROT väl?

Tyvärr inte. Det hade kunnat gått under RUT o trädgårdsarbete.
Men det står så här på skatteverkets hemsida

Till trädgårdsarbete som inte ger rätt till skattereduktion räknas exempelvis planteringsarbeten, trädbeskärning, trädfällning, röjning av sly, anläggning av gräsmatta samt andra anläggningsarbeten som utförs på tomt eller i trädgård. Inte heller kostnad för transport av avfall eller tömning av avloppsbrunn ger rätt till skattereduktion.

Liknande trådar

Övr. Barn *Ursäkta att det blir så långt* Först vill jag skriva, för er som har missat det, att vi har fruktansvärt dålig kommunikation, så att...
Svar
10
· Visningar
5 847
Senast: cirkus
·
Äldre I helgen hände något som stör mig rätt enormt, så jag tänkte kolla om någon har erfarenhet av detta rent rättsmässigt (jag har pratat... 2
Svar
28
· Visningar
5 021
Senast: Tora
·
S
Hästmänniskan Detta kan bli långt, men jag måste få gnälla av mig lite, förlåt på förhand. Om ni inte orkar läsa allt kan ni skrolla till slutet så...
Svar
13
· Visningar
2 617
Senast: Tinuri
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka