Bukefalos 28 år!

Trådlöst.....

J

Jezz

.... bredband! Jag får det inte att funka mellan dom två datorerna....
Funkar med kabeln mellan...

Några tips?

Nu har jag den bärbara som går i första jacket så att säga...
 
Sv: Trådlöst.....

Kan du förklara lite mer?
Har du t.ex. en accesspunkt?
 
Sv: Trådlöst.....

Renkött skrev:
Kan du förklara lite mer?
Har du t.ex. en accesspunkt?


Vad är en access-punkt? :angel:

Jag får inte dom två datorerna att hitta varann.... det står att ''inga trådlösa närverk när nog hittas''.
Jag har installerat programvaran på bägge datorerna.....
Datorerna står i rummen intill varann....
 
Sv: Trådlöst.....

Har du bara dom trådlösa nätverkskorten i varje dator och så försöker du få kontakt mellan dom eller har du en burk med antenn på vid sidan om också, typ en bredbandrouter eller bara en accesspunkt som Renkött skrev?
Om du bara har nätverkskorten kommer du aldrig att få kontakt, utan trafiken måste gå via någon form av accesspunkt!
 
Sv: Trådlöst.....

Bubben skrev:
Har du bara dom trådlösa nätverkskorten i varje dator och så försöker du få kontakt mellan dom eller har du en burk med antenn på vid sidan om också, typ en bredbandrouter eller bara en accesspunkt som Renkött skrev?
Om du bara har nätverkskorten kommer du aldrig att få kontakt, utan trafiken måste gå via någon form av accesspunkt!

Jag har en burk med antenn på......
 

Liknande trådar

Hemmet I år släcks ADSL för många, och de sista släcks 2026. Vi har försökt få mobilt bredband, med ”parabol” via Telias master länge. De har...
Svar
13
· Visningar
1 004
Senast: sjoberga
·
Hemmet Som rubriken säger - jag vill utöka räckvidden på mitt Wi-Fi, helst både inne i huset och så att det räcker ut till stallet. Har idag...
Svar
5
· Visningar
367
Senast: Monimaker
·
Hemmet Vilka är era bästa knep för att bli av med getingar på balkongen? Min nya balkong är invaderad men jag kan inte se något bo. Fick tips...
2
Svar
30
· Visningar
1 123
Fritid Jag behöver köpa en trimmer; Primärt för min kanin som har problem med huden runt ögonen. Trimmern får gärna även funka för hundtassar...
Svar
10
· Visningar
335
Senast: Stinaelin
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hämta eller sälja? Toyota Auris
Tillbaka
Upp