Trädgård 2018

Status
Stängd för vidare inlägg.
Fler som är lediga idag?
Vad ska ni göra i trädgården? :)
Bära taktegel till containern :meh:

Och titta på alla gullvivor, kolla om vårlökarna har gått i frö än, flytta på någon mer tulpan som kommer upp i gräsmattan (tidigare ägares galenskap) stryka lite ympvax på ågon gnagskada, såga lite mer på vildpäronet som skuggar alldeles för mycket. Vattna lite i växttunneln. :love: :love: :love:

Dvs knappt göra nåot produktivt alls - bara njuta och småpyssla mellan rundorna till containern.
 
Jag ska äta frukost ute, det är så långt jag tänkt mig med min dag i trädgården :p börjar nästan bli dags att klippa gräset men jag känner att det kan ta tid, har en handgräsklippare, och tyvärr behöver jag få ordning på insidan av huset så gräsmattan får nog vänta tills helgen.
 
Fler som är lediga idag?
Vad ska ni göra i trädgården? :)
Här blir det nog till att undvika trädgården idag. :( De ska lyfta upp takpannorna på taket idag så det kommer köra en stor grävmaskin i trädgården = funkar sådär med barn. Vi ska gå till en lekplats istället och så hoppas jag få lite tid för omskolning inomhus.
 
Jag hoppas hinna plocka undan lite rens, plantera om lite växter och kanske klippa lite gräs. Ska försöka ta en lugn helg och inte lägga för mycket på mig och familjen :)
 
Jag var säker på att jag planterat fler av den svarta tulpanen, men bara två har kommit upp. Det är några som inte kommit upp mer än 15 cm och inte fått stjälkar så kanske är dom då.. Hur som haver är det vackert med dom två olika sorterna :love:
IMG_20180510_100709.jpg
 
Jag ska äta frukost ute, det är så långt jag tänkt mig med min dag i trädgården :p börjar nästan bli dags att klippa gräset men jag känner att det kan ta tid, har en handgräsklippare, och tyvärr behöver jag få ordning på insidan av huset så gräsmattan får nog vänta tills helgen.
Jag klipper när det är absolut oundvikligt. Tycker gräs kan få vara lite grönt och frodigt utan att tuktas.

I min gräsmatta finns dessutom så mycket som jag vill ska få stå kvar så länge som möjligt - gullvivor, vårlökar och små vilda blommor

(maskrosorna och jag har däremot ett krig. Jag sprutar ättika i bladrosettenoch njuter sedan av att se dem bli bruna - hehe )
 
Fler som är lediga idag?
Vad ska ni göra i trädgården? :)
Jag ska nog rensa bort alla gamla jordgubbsplantor och skicka dem på komposten. De ger inga bär längre. Givetvis har jag redan sparat revplantor. Sen får jag se hur långt jag kommer. Jag skulle vilja/behöva så de frön jag köpte för några dagar sedan. Plantor behöver flyttas och kanter göras till rabatter och land. Skulle jag få kanterna på plats så skulle det underlätta skötseln framöver. Nu är det rätt hopplöst när gräset växer in i odlingarna. Kanske hinner jag börja någonstans i alla fall.
 
Jag klipper när det är absolut oundvikligt. Tycker gräs kan få vara lite grönt och frodigt utan att tuktas.

I min gräsmatta finns dessutom så mycket som jag vill ska få stå kvar så länge som möjligt - gullvivor, vårlökar och små vilda blommor

(maskrosorna och jag har däremot ett krig. Jag sprutar ättika i bladrosettenoch njuter sedan av att se dem bli bruna - hehe )
Peppar peppar ta i trä, så har jag inte en enda maskros i min trädgård :up: inte så mycket annat heller, förutom vitsippor men dom håller sig ifrån själva gräsmattan och är runt träden eller i "skogsgräset" på baksidan.
 
Peppar peppar ta i trä, så har jag inte en enda maskros i min trädgård :up: inte så mycket annat heller, förutom vitsippor men dom håller sig ifrån själva gräsmattan och är runt träden eller i "skogsgräset" på baksidan.
Så bra. Större delen av min gräsmatta är vitsippsmatta. Vitsippor är fint, men inte precis överallt.

Det blir så när man är tomtgranne med skogen....
 
Fler som är lediga idag?
Vad ska ni göra i trädgården? :)
jag rör mig mest mellan flera olika projekt på gården idag, allt från att mocka ut en del av lösdriften och laga punka på ena rockardhjulet, till att plantera om paprika och plantera ut solrosor. Skulle även behöva fräsa igenom trädgårdslandet (ogräslandet :meh::arghh:) ett varv till med jordfräsen så jag kan börja så där. Det känns som hög tid för det... (bönor, diverse lök, rödbetor, ärtor, morötter)
När jag fräste landet första gången och rensade bort rötter hittade jag förresten en liten morot som vi hade missat skörda i höstas. Det var slarvigt av oss att missa den... :laugh::laugh:
1525953223990.png


(skulle också behöva orka sko en ponny eller två och köra dem en runda... Hur många extra timmar kan man lägga till på dygnet en sån här dag, måntro?)
 
Jag köpte ju efterlängtade, ganska dyra, kungsängsliljor. Kommer hem för att plantera dom. Och ser att jag har ett gäng på gång! Tydligen satt jag lökar i höstas.. :rofl: det räcker tur att dom känner mig på plantskolan, jag för byta ut dom mot något annat :rofl:
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Semester.
Tillbaka
Upp