Trädgårds- och odlingstråden 2023 - Del 2

Status
Stängd för vidare inlägg.
Idag ska jag slänga ut lite vallmo och ringblommefrön och kanske sätta ut några dahlior. Det känns lite läskigt när jag läser att det har varit frostnätter senaste veckan i södra Sverige men det hade varit skönt att få ut några.

Och så ska jag vattna! Och kanske klippa gräset men jag tycker faktiskt att det är rätt fint med alla maskrosor så vi får se 😁
 
Som en kontrast till den mycket bistra odlingsvåren är det ändå ganska meditativt och härligt att bara ligga i hängmattan och lyssna på alla humlor som jobbar i äppelträden ovanför :love: Det ger hopp om även den här sommaren
1000004830.jpg
 
Idag har jag lyckats plantera ut alla mina förgroddade plantor 💪
Så nu är det bara att vattna och se hur det växer...

Jag kom på ett sätt att bygga skydd till kålen, jag hade duk men inget böjbart. Men två kompostgaller ställda som ett tak över pallkragen med duk på, fastsatt med klädnypor, kommer att fungera lika bra :up: det blev en odlings-tipi.
 
Har suttit för mycket framför skärmar senaste dagarna så satte fart med en sen omplantering :o Nu är det mesta i fas, några tomater kvar men är alltid tomater kvar:laugh: Ska lämna några ute inatt vilket borde gå bra men är alltid mest hönsmamma i början. Tills jag tröttnar på allt och hivar bara ut:p
 
Kan jag hoppa in här också? :)

Nyligen köpt hus och har några okända buskar på tomten. Funderar på denna. Google säger blåbärstry men innan jag börjar äta okända bär tänkte jag att det kan vara bra att fråga andra först.

(Och jag hoppas bilden funkar. Är inte helt säker på hur man får in bilder)

IMG_20230610_211627.jpg
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

F
Trädgård & Växter Med bara fyra dagar kvar av odlingsåret 2023 tar jag mig friheten att skapa nästa för 2024! :) Jag gissar att planerandet redan är igång...
66 67 68
Svar
1 357
· Visningar
44 660
Trädgård & Växter Jag hittade det här idag https://rikaretradgard.se/sveriges-allt-rikare-tradgardar-omvandlingen-fortsatte-2023/ och blev så glad! Jag...
5 6 7
Svar
130
· Visningar
5 794
Senast: Snurrfian
·
  • Låst
Trädgård & Växter Tjuvstartar nästa års odlingstråd redan nu. Hoppas ingen misstycker. Idag sådde jag körsbärstomaten 'Vilma'. Det är galet tidigt, jag...
99 100 101
Svar
2 001
· Visningar
73 469
  • Låst
Trädgård & Växter Vi odlar vidare... det är slutspurt hos många handelsträdgårdar nu så det går att fynda. Själv är jag som vanligt inte nöjd med att jag...
15 16 17
Svar
322
· Visningar
12 868
Senast: Shaggy
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp