Trädgårds- och odlingstråden 2023 - Del 2

Status
Stängd för vidare inlägg.
Mina träd har kommit! Lite nervöst, för det blev fel på Postens meddelande så jag kunde inte se när de skulle komma eller meddela portkod, men tursamt nog hade budet i alla fall mitt nummer, och kom på morgonen medan jag fortfarande var hemma och kunde släppa in honom.
IMG_2904.jpeg
(om någon undrar hur det ser ut när träd och buskar kommer med posten)
 
Visa bifogad fil 120164

No-dig-rabatt gjord (här på G) i större bergsskreva/avsats. Har nu satt tillbaka digitalis där och mina små plantor av rosenskära. Nästa år när allt förmultnat ska jag nog sätta perenner här.
Vad fint det är med berg i trädgården :love:
Jag är riktigt avis!
Mvh/bor på platt sandjord, det finns inte en enda sten i sikte ens när man gräver (gammal sjöbotten) O_o
 
Fick psykbryt på vårt lilla jordgubbsland pga ogräs och brännässlor så jag grävde upp hela skiten och tänkte börja om från början 😅 Svägerskan hade plantor så jag och dottern planterade 10 nya igår. Så nu hoppas vi på lite jordgubbar även i år :)

För övrigt känner jag mig rätt nöjd med trädgården nu. Nu ska allt bara underhållas, växa och frodas :D
 
Jag fick en extra pallkrage i odlingsföreningen i år, och när jag som bäst drog kvickrot och kirskål hittade jag ett par puppor(?), mycket väl placerade i det varmaste och bäst dränerade hörnet av kragen. Är det här något jag borde vara rädd om/för, och i så fall hur?

20230531_151702.jpg
 
Senast ändrad:
Jag fick en extra pallkrage i odlingsföreningen i år, och när jag som bäst drog kvickrot och kirskål hittade jag ett par puppor(?), mycket väl placerade i det varmaste och bäst dränerade hörnet av kragen. Är det här något jag borde vara rädd om/för, och i så fall hur?

Visa bifogad fil 120199
Såndär hittade jag vid min altan. Nergrävd å dök upp.när jag drog upp mossa å gräs. Vill oxå veta vad det är.
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Trädgård & Växter Med bara fyra dagar kvar av odlingsåret 2023 tar jag mig friheten att skapa nästa för 2024! :) Jag gissar att planerandet redan är igång...
57 58 59
Svar
1 179
· Visningar
39 590
Senast: niardasp
·
Trädgård & Växter Jag hittade det här idag https://rikaretradgard.se/sveriges-allt-rikare-tradgardar-omvandlingen-fortsatte-2023/ och blev så glad! Jag...
5 6 7
Svar
130
· Visningar
5 734
Senast: Snurrfian
·
  • Låst
Trädgård & Växter Tjuvstartar nästa års odlingstråd redan nu. Hoppas ingen misstycker. Idag sådde jag körsbärstomaten 'Vilma'. Det är galet tidigt, jag...
99 100 101
Svar
2 001
· Visningar
73 190
  • Låst
Trädgård & Växter Vi odlar vidare... det är slutspurt hos många handelsträdgårdar nu så det går att fynda. Själv är jag som vanligt inte nöjd med att jag...
15 16 17
Svar
322
· Visningar
12 834
Senast: Shaggy
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Göra inlägg med mobilen
Tillbaka
Upp