Trädgårdspyssellängtan

Hoppla, nu blev det ju verkligen ljust om kvällarna.
Egentligen är jag inte så bekymrad över klockan när man håller på och ändrar mellan sommar- och vintertid, det som stör mig är istället förändringarna i ljuset. Jag är så ljuskänslig/ljusstyrd så det blir ett för stort hopp för min sinnesfrid när det helt plötsligt blir jätteljust eller jättemörkt. Jag skulle vilja att det fick gå lite mer gradvis.

Nu är det i alla fall ljust länge om kvällarna, och det är som en signal för att jag ska gå in i startboxarna och ställa mig i redo-läge. Nu väntar jag bara på startsignalen för att få sätta igång med mina trädgårdsprojekt. Och väntar. Och väntar…

Men herreguuuuud - kan inte snön och kylan GE SIG nån gång nu??? Jag vill sätta igång! Jag står här redo och hoppar nästan jämfota i min startbox. Sluta håll på och vintra sig dåh! Inte blir det bättre av att jag hade nåt minne på facebook där jag jollrade över att det var över 20 plusgrader i solen nån mars för ett antal år sen… :meh: *nejjagärintebitter*

Jag har skrivit femton listor på allt jag vill göra och har en massa handlingsplaner. :p Jag är rädd för att när startskottet väl går blir jag alldeles överväldigad och kanske inte ens får nånting gjort överhuvudtaget. Blir som en såndär fainting goat som ramlar omkull med stela ben och ligger helt paralyserad istället... 😄 Det vore ju typiskt!

Egentligen vet jag inte om det ens kommer att kunna bli nån odling i år. Jag vill ju odla ätbara saker, men jag måste ju först fixa nånstans att ha odlingen och skaffa jord och bygga odlingsbäddar, och för att göra det behöver jag flytta ett staket och fylla ut en grop och… Ja.
Men om jag överhuvudtaget ska komma nånstans så måste jag kunna få SÄTTA IGÅNG - seså ta bort det här jäkla snökyleäcklet nuuuuu tack!!
:bump:
 

Jag känner med dig. Är så sjukt frustrerad över den här "våren". Visst var det kallt och snöigt i fjol med, men inte såna mängder som det är nu. För fyra år sedan hade jag 20 grader varmt... Så vill jag ju ha våren (ok, det måste väl inte vara 20 grader, men plusgrader åtminstone).

Jag börjar noja att de där klimatexperterna räknat fel på nåt vis och vi är på väg in i en ny istid istället. :nailbiting:
 
...Och imorse var det mer vinter än vad det varit på nästan hela vintern!... :arghh::arghh:

20230331_070150.jpg


Jag tycker bara att det är en massa jämmer och elände och umbäranden när det kommer snö. Jag liksom slutar leva och bara kurar ihop och stirrar tomt framför mig och går in i nån dvala i väntan på att livet ska börja igen.

Jag kanske i själva verket är en grönsak!?!...
😜😂
 

Liknande trådar

  • Artikel
Dagbok Min motivation, som jag tidigare jämförde med ett trilskande fuxsto, lyckades tillslut komma igång, gå in på banan, prestera och ta hem...
Svar
3
· Visningar
603
Senast: cassiopeja
·
  • Artikel
Dagbok Jag har försatt mig i min nuvarande livssituation för att jag vill öva och bli bättre på problemlösning. Och har man såna mål i livet så...
Svar
11
· Visningar
1 912
Senast: cassiopeja
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

  • Svensk politik nr 3
  • Burkfisk
  • 🥂 VALBORG 🍾

Hund, Katt, Andra Djur

  • Hur länge är din hund ensam?
  • Akvarietråden IV
  • Uppdateringstråd 29

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Burkfisk
Tillbaka
Upp