Bukefalos 28 år!

Träna barock med nordsvensk (travare)

Mirre

Trådstartare
Hur ska man börja?
Hästen är utbildad Lb dressyr men nästan uteslutande skogsmulle riden den senaste tiden. Så lär få repetera en hel del där. Hitta tränare här är svårt, alal fall inom just den grenen. Dressyrtränare finns det däremot :)
Men dit kan vi inte ta oss nu, eftersom Herman inte går och lasta. :crazy:
Men rider visserligen lektioner i ksolan och börjar på ridskolan i höst. (e ju en fördel om jag kan rida själv också :D) Bör jag börja från marken? Kan tilläggas att ajg rider på sidepull/postkandar (han har visat att han trivs bäst på det bettet) skiftar mellan dom. Nån som har nåt tips på hur jag ska börja?
 
Finns det ingen i närheten som rider akademiskt? Jag tror det hade kunnat vara till god hjälp.

Och även om hästen inte går att lasta, så kanske du själv kan åka på en kurs som deltagare till fots. Det var så jag började... :)

Immer
 

Liknande trådar

Hästmänniskan hejsan! för att göra en lång historia kort, räddade en ponny och en häst från slakt förra sommaren. dom hade gott som ridskolehästar...
Svar
6
· Visningar
1 907
Senast: bobben
·
W
Hästvård Skriver anonymt då det finns personer som läser mina inlägg och glädjs åt mina bekymmer här. Jag har en häst som har stått ett par...
Svar
12
· Visningar
1 762
Senast: Mattsson
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hämta eller sälja? Toyota Auris
Tillbaka
Upp